МАРКЕТИНГ ВПЛИВУ В ЗАКЛАДАХ СЛУЖБИ КРОВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2410-9576-2021-1(22)-161-170

Ключові слова:

інфлюенс-маркетинг; маркетинг впливу; блоги; блогери; служба крові; маркетингові комунікації; маркетингові інструменти; управління маркетингом

Анотація

Інструменти традиційного маркетингу поступово втрачають ефективність. З кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів і стає популярною взаємодія з компанією через соціальні медіа. Це стимулює розвиток нових напрямів маркетингової діяльності компанії. Виникає необхідність в пошуку більш сучасних і разом з цим ефективних маркетингових інструментів. Одним із них є маркетинг впливу.
Дослідженню маркетингу впливу все більше уваги приділяють маркетингові та PR-агенства, SMM-фахівці та маркетологи; серед науковців Гвоздецька І. В., Дяченко К. В., Куева-Естрада Дж., Бєлова Т. Г., Кислицина А. А., Журило В. та інші.
Хоча з кожним роком збільшується кількість публікацій щодо маркетингу в службі крові, однак відсутні наукові публікації щодо взаємодії з лідерами думок в закладах служби крові.
Метою роботи є визначення можливих форматів роботи з лідерами думок, аналіз позитивного досвіду використання маркетингу впливу в службах крові за кордоном, розробка рекомендацій щодо його використання в українських закладах крові.
У роботі було визначено можливі цілі та формати роботи з лідерами думок, критерії вибору блогерів та показники для оцінки ефективності взаємодії з ними. Були проаналізовані досвід використання маркетингу впливу в закладах служби крові, зокрема в кампанії «Date 2 Donate» в Великобританії, співпраця з письменником та блогером в Італії, пост блогерів в Сінгапурі та ПАР. Було розроблено рекомендації для застосування маркетингу впливу в закладах служби крові України.
Служба крові України може взаємодіяти з блогерами через пости в блозі; запрошення до центру крові; відеоролики з показом процесу здачі крові; прямі ефіри; ведення акаунту або рубрики центру крові в соціальних мережах; проведення конкурсів в соціальних мережах та інші.

Біографія автора

Лілія Хоменко, Сумський державний університет

аспірантка кафедри маркетингу, Навчально-науковий інститут бізнесу, економіки та менеджменту

Посилання

Hvozdetska, I.V., Hodovaniuk, N.V. (2019). Vyrishuiut blohery: influencer marketing v dii [Bloggers decide: influencer marketing in action]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu - Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic sciences, 5, 70-73 [in Ukrainian].

Diachenko, K.V., Yevtushenko, V.A. (2020). Marketynh vplyvu yak efektyvnyi instrument prosuvannia brendu u sotsialnykh merezhakh [Influence marketing as an effective tool for brand promotion in social networks]. International Scientific Journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”. DOI: 10.25313/2520-2294-2020-11 [in Ukrainian].

Cueva-Estrada, J., Sumba-Nacipucha, N., Villacrés-Beltrán, F. (2020). Influence marketing and its effect on the purchasing behavior of the millennial consumer. Suma neg., 11(25), 99-107. DOI: 10.1177/2278533720923486 [in Ukrainian].

Bielova, T.H., Cherkasova, V.V. (2018). Spivrobitnytstvo z lideramy dumok v interneti yak suchasnyi efektyvnyi sposib prosuvannia brendu [Collaboration with opinion leaders on the Internet as a modern effective way to promote a brand]. Prychornomorski ekonomichni studii - Black Sea Economic Studies, 5, 62-65 [in Ukrainian].

Kislitsina, A.A. (2019). Marketing vliyaniya v sovremennyih politicheskih kampaniyah [Influence marketing in modern political campaigns]. cyberleninka.ru. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/marketing-vliyaniya-v-sovremennyh-politicheskih-kampaniyah/viewer [in Russian].

Zhurylo, V. (2020). Marketynh vplyvu yak komunikatsiinyi instrument prosuvannia tovariv u sotsialnykh internet-merezhakh [Influence marketing as a communication tool for promoting goods on social networks]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and Innovation, 11-2, 29-36 [in Ukrainian].

Khomenko, L., Saher, L., Polcyn, J. (2020). Analysis of the Marketing Activities in the Blood Service: Bibliometric Analysis. Health Economics and Management Review, 1, 20-36. DOI: 10.21272/hem.2020.1-02 [in English].

Khomenko, L.M., Saher, L.Iu., Liubchak, V.V. (2020). Analiz reklamy sluzhby krovi v drukovanykh zmi (na prykladi Sumskoho oblasnoho tsentru sluzhby krovi) [Analysis of blood service advertising in the print media (on the example of the Sumy Regional Blood Service Center)]. Galician economik journal – Galician Economic Bulletin, 5(66), 170-179. DOI: 10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05 [in Ukrainian].

Khomenko, L.M. (2021). Analiz instrumentiv marketynhu vplyvu: svitovyi dosvid [Analysis of impact marketing tools: world experience]. IX mizhnarodna naukovo-praktychna dystantsiina konferentsiia – IX International Scientific and Practical Distance Conference. (P. 486-488). Kharkiv: Nat. pharmacy. un-t [in Ukrainian].

Influencer Marketing: chto eto i kak rabotaet [Influencer Marketing: what it is and how it works]. (2020). www.marketing.spb.ru. Retrieved from https://www.marketing.spb.ru/lib-comm/Influencer_Marketing.shtml [in Russian].

Influence-marketing dlya internet-magazina: gde iskat vliyatelnyih blogerov i kak s nimi rabotat [Influence marketing for an online store: where to look for influential bloggers and how to work with them]. (2020). insales.ru. Retrieved from https://www.insales. ru/blogs/university/influence-marketing [in Russian].

Ckvortsov, D. (2019). Kak rabotat s blogerami: reklama, vyibor, servisyi i fishki [How to work with bloggers: advertising, selection, services and feachers]. vc.ru. Retrieved from https://vc.ru/marketing/57719-kak-rabotat-s-blogerami-reklama-vybor-servisy-i-fishki [in Russian].

Official site of the NHS Blood and Transplant. (2020). blood.co.uk. Retrieved from https://www.blood.co.uk/news-and-campaigns/campaigns/date2donate/ [in English].

Facebook page of the program Date 2 Donate: The Series. (2019). www.facebook.com. Retrieved from https://www.facebook.com/watch/215286115166197 /187592865171115/ [in English].

Date to Donate: The Series. (2019). www.youtube.com. Retrieved from https://www.youtube.com/playlist?list=PLFBUOQzCNPHHWllqApwTHjEqg1KUlBi41fbclid=IwAR1SnKDy0pIAoSohtiuh3S1YTsXKKXxgmdeA_RiQVxMNYe5E8iBbin7OZSI [in English].

Official site of the AVIS. (2020). www.avis.it. Retrieved from https://www.avis.it [in English].

Lee, M. (2012). Bloggers Collaborate Together To Save Lives. Awinsomelife.org. Retrieved from https://awinsomelife.org/blog/tag/bloggers-blood-donation-experience/ [in English].

Bosowski, J. (2016). Blood and dust. Logs.msf.org. Retrieved from https://blogs.msf. org/bloggers/johanna/blood-and-dust [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-21

Як цитувати

Хоменко, Л. (2022). МАРКЕТИНГ ВПЛИВУ В ЗАКЛАДАХ СЛУЖБИ КРОВІ. Науковий вісник Полісся, (1(22), 161–170. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2021-1(22)-161-170

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ