МАРКЕТИНГ ВПЛИВУ В ЗАКЛАДАХ СЛУЖБИ КРОВІ
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2021-1(22)-161-170Ключові слова:
інфлюенс-маркетинг; маркетинг впливу; блоги; блогери; служба крові; маркетингові комунікації; маркетингові інструменти; управління маркетингомАнотація
Інструменти традиційного маркетингу поступово втрачають ефективність. З кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів і стає популярною взаємодія з компанією через соціальні медіа. Це стимулює розвиток нових напрямів маркетингової діяльності компанії. Виникає необхідність в пошуку більш сучасних і разом з цим ефективних маркетингових інструментів. Одним із них є маркетинг впливу.
Дослідженню маркетингу впливу все більше уваги приділяють маркетингові та PR-агенства, SMM-фахівці та маркетологи; серед науковців Гвоздецька І. В., Дяченко К. В., Куева-Естрада Дж., Бєлова Т. Г., Кислицина А. А., Журило В. та інші.
Хоча з кожним роком збільшується кількість публікацій щодо маркетингу в службі крові, однак відсутні наукові публікації щодо взаємодії з лідерами думок в закладах служби крові.
Метою роботи є визначення можливих форматів роботи з лідерами думок, аналіз позитивного досвіду використання маркетингу впливу в службах крові за кордоном, розробка рекомендацій щодо його використання в українських закладах крові.
У роботі було визначено можливі цілі та формати роботи з лідерами думок, критерії вибору блогерів та показники для оцінки ефективності взаємодії з ними. Були проаналізовані досвід використання маркетингу впливу в закладах служби крові, зокрема в кампанії «Date 2 Donate» в Великобританії, співпраця з письменником та блогером в Італії, пост блогерів в Сінгапурі та ПАР. Було розроблено рекомендації для застосування маркетингу впливу в закладах служби крові України.
Служба крові України може взаємодіяти з блогерами через пости в блозі; запрошення до центру крові; відеоролики з показом процесу здачі крові; прямі ефіри; ведення акаунту або рубрики центру крові в соціальних мережах; проведення конкурсів в соціальних мережах та інші.
Посилання
Hvozdetska, I.V., Hodovaniuk, N.V. (2019). Vyrishuiut blohery: influencer marketing v dii [Bloggers decide: influencer marketing in action]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu - Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic sciences, 5, 70-73 [in Ukrainian].
Diachenko, K.V., Yevtushenko, V.A. (2020). Marketynh vplyvu yak efektyvnyi instrument prosuvannia brendu u sotsialnykh merezhakh [Influence marketing as an effective tool for brand promotion in social networks]. International Scientific Journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”. DOI: 10.25313/2520-2294-2020-11 [in Ukrainian].
Cueva-Estrada, J., Sumba-Nacipucha, N., Villacrés-Beltrán, F. (2020). Influence marketing and its effect on the purchasing behavior of the millennial consumer. Suma neg., 11(25), 99-107. DOI: 10.1177/2278533720923486 [in Ukrainian].
Bielova, T.H., Cherkasova, V.V. (2018). Spivrobitnytstvo z lideramy dumok v interneti yak suchasnyi efektyvnyi sposib prosuvannia brendu [Collaboration with opinion leaders on the Internet as a modern effective way to promote a brand]. Prychornomorski ekonomichni studii - Black Sea Economic Studies, 5, 62-65 [in Ukrainian].
Kislitsina, A.A. (2019). Marketing vliyaniya v sovremennyih politicheskih kampaniyah [Influence marketing in modern political campaigns]. cyberleninka.ru. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/marketing-vliyaniya-v-sovremennyh-politicheskih-kampaniyah/viewer [in Russian].
Zhurylo, V. (2020). Marketynh vplyvu yak komunikatsiinyi instrument prosuvannia tovariv u sotsialnykh internet-merezhakh [Influence marketing as a communication tool for promoting goods on social networks]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and Innovation, 11-2, 29-36 [in Ukrainian].
Khomenko, L., Saher, L., Polcyn, J. (2020). Analysis of the Marketing Activities in the Blood Service: Bibliometric Analysis. Health Economics and Management Review, 1, 20-36. DOI: 10.21272/hem.2020.1-02 [in English].
Khomenko, L.M., Saher, L.Iu., Liubchak, V.V. (2020). Analiz reklamy sluzhby krovi v drukovanykh zmi (na prykladi Sumskoho oblasnoho tsentru sluzhby krovi) [Analysis of blood service advertising in the print media (on the example of the Sumy Regional Blood Service Center)]. Galician economik journal – Galician Economic Bulletin, 5(66), 170-179. DOI: 10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05 [in Ukrainian].
Khomenko, L.M. (2021). Analiz instrumentiv marketynhu vplyvu: svitovyi dosvid [Analysis of impact marketing tools: world experience]. IX mizhnarodna naukovo-praktychna dystantsiina konferentsiia – IX International Scientific and Practical Distance Conference. (P. 486-488). Kharkiv: Nat. pharmacy. un-t [in Ukrainian].
Influencer Marketing: chto eto i kak rabotaet [Influencer Marketing: what it is and how it works]. (2020). www.marketing.spb.ru. Retrieved from https://www.marketing.spb.ru/lib-comm/Influencer_Marketing.shtml [in Russian].
Influence-marketing dlya internet-magazina: gde iskat vliyatelnyih blogerov i kak s nimi rabotat [Influence marketing for an online store: where to look for influential bloggers and how to work with them]. (2020). insales.ru. Retrieved from https://www.insales. ru/blogs/university/influence-marketing [in Russian].
Ckvortsov, D. (2019). Kak rabotat s blogerami: reklama, vyibor, servisyi i fishki [How to work with bloggers: advertising, selection, services and feachers]. vc.ru. Retrieved from https://vc.ru/marketing/57719-kak-rabotat-s-blogerami-reklama-vybor-servisy-i-fishki [in Russian].
Official site of the NHS Blood and Transplant. (2020). blood.co.uk. Retrieved from https://www.blood.co.uk/news-and-campaigns/campaigns/date2donate/ [in English].
Facebook page of the program Date 2 Donate: The Series. (2019). www.facebook.com. Retrieved from https://www.facebook.com/watch/215286115166197 /187592865171115/ [in English].
Date to Donate: The Series. (2019). www.youtube.com. Retrieved from https://www.youtube.com/playlist?list=PLFBUOQzCNPHHWllqApwTHjEqg1KUlBi41fbclid=IwAR1SnKDy0pIAoSohtiuh3S1YTsXKKXxgmdeA_RiQVxMNYe5E8iBbin7OZSI [in English].
Official site of the AVIS. (2020). www.avis.it. Retrieved from https://www.avis.it [in English].
Lee, M. (2012). Bloggers Collaborate Together To Save Lives. Awinsomelife.org. Retrieved from https://awinsomelife.org/blog/tag/bloggers-blood-donation-experience/ [in English].
Bosowski, J. (2016). Blood and dust. Logs.msf.org. Retrieved from https://blogs.msf. org/bloggers/johanna/blood-and-dust [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).