Особливості розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства в умовах цифровізації
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2025-1(30)-369-379Ключові слова:
маркетинг; стратегія; торговельне підприємство; цифровізація; цифровий маркетинг; цифрові технологіїАнотація
Статтю присвячено дослідженню особливостей розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства в умовах цифрових трансформацій. Актуалізація тематики дослідження полягає в окресленні концептуальних основ розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства в умовах невизначеності й незворотності процесу цифровізації в багатогранних сферах і видах економічної діяльності країни та її регіонів. Обґрунтовано, що маркетингова стратегія торговельного підприємства є дієвим орієнтиром розвитку і його функціонування, певною концептуальною моделлю поведінки стосовно вибору цільового ринку, фокусування на особистісних запитах споживачів, ефективного просування товарів чи послуг на ринок та вибудованої системи реалізації продукції. Акцентовано увагу на тому, що розробка цифрових маркетингових стратегій відкриває нові можливості для торговельних підприємств у конкурентній боротьбі, зокрема підсилює точність таргетування та пришвидшує просування продукції. Разом з тим, застосування цифровізації може мати певні негативні наслідки: зменшення кібербезпеки та захисту даних, що спричинює ризики кіберзагроз.
Посилання
Балабанова Л. В. Маркетингова товарна політика в системі менеджменту підприємства : монографія / Л. В. Балабанова, О. А. Брадіна. – Донецьк : Дон ДУЕТ, 2006. – 230 с.
Балановська Т. І. Алгоритм вибору маркетингової стратегії / Т. І. Балановська, О. М. Гавриш // Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. Серія: Економічні науки. – 2013. – № 2(7), т. 1. – С. 45–51.
Балджи М. Д. Застосування сценарного підходу для проведення прогнозних до-сліджень на підприємствах / М. Д. Балджи // Науковий вісник Ужгородського університету. – 2015. – № 2(46). – С. 161–165.
Буняк Н. М. Сутність маркетингової стратегії підприємства / Н. М. Буняк // Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. – 2019. – № 23. – С. 22–29.
Войтович С. Я. Сутність і зміст поняття «маркетингова стратегія» / С. Я. Войтович, І. П. Потапюк // Економіка і регіон. – 2011. – № 4(31). – С. 77–81.
Горбаль Н. І. Діджитал-маркетинг: особливості та перспективи застосування в Україні в умовах повномасштабної війни / Н. І. Горбаль, С. В. Сліпачик // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. – 2024. – № 2(12). - С. 26–38.
Ковальчук В. В. Маркетингова стратегія підприємства: суть поняття, особливості формування в сучасних умовах господарювання / В. В. Ковальчук // Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. – 2018. – № 9. – С. 156–165.
Котлер Ф. Г. Основи маркетингу / Ф. Котлер, Г. Армстронг. – Київ : Науковий світ, 2022. – 880 с.
Ларіна Я. С. Маркетингові стратегії зростання аграрних формувань : монографія / Я. С. Ларіна, К. С. Завальнюк. – Київ : ЦУЛ, 2019. – 275 с.
Латишев К. О. Стратегічна модель маркетингового управління конкуренто-спроможністю аграрних підприємств [Електронний ресурс] / К. О. Латишев, В. Г. Тягун // Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. – 2018. – № 4. – С. 93–98. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evzdia_2018_4_19.
Латишев К. Особливості формування маркетингової стратегії торговельного підприємства / К. Латишев, А. Пугач, В. Мороз // Управління змінами та інновації. – 2023. – № 5. – С. 23–27. DOI: https://doi.org/10.32782/CMI/20232-5-4.
Мочерний С. В. Економічний енциклопедичний словник : у 2 т. Т. 1 / С. В. Мочерний, Я. С. Ларіна, О. А. Устенко, С. І. Юрій ; за ред. С. В. Мочерного. – Львів : Світ, 2005. – 616 с.
Обіход С. В. Digital-маркетинг в умовах цифровізації сучасних бізнес-процесів [Електронний ресурс] / С. В. Обіход, М. Е. Матвеєв, В. Д. Бойко // Економіка та суспільство. – 2023. – № 50. – Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/ journal/article/view/2439/2359.
Павлішина Н. М. Маркетингова стратегія: сутність та методика формування / Н. М. Павлішина, Г. В. Рясна // Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. – 2017. – № 12. – С. 126–130.
Шульга Л. В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством / Л. В. Шульга, І. О. Терещенко, О. В. Шарлай // Ефективна економіка. – 2020. – № 9. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192.
Що таке digital-маркетинг: основи, канали та інструменти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://wizeclub.education/blog/shho-take-digital-marketing-osnovi-kanali-ta-instrumenti.
Chandler A.D. Jr. Strategy and structure: Chapters in the history of American enterprise / A.D. Jr. Chandler. – Cambridge : Mass., MITPress, 1962. – 465 p.
Porter M. E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors / M. E. Porter. – N. Y. : The Free Press, 1980. – 347 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).