Особливості розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства в умовах цифровізації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2410-9576-2025-1(30)-369-379

Ключові слова:

маркетинг; стратегія; торговельне підприємство; цифровізація; цифровий маркетинг; цифрові технології

Анотація

Статтю присвячено дослідженню особливостей розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства в умовах цифрових трансформацій. Актуалізація тематики дослідження полягає в окресленні концептуальних основ розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства в умовах невизначеності й незворотності процесу цифровізації в багатогранних сферах і видах економічної діяльності країни та її регіонів. Обґрунтовано, що маркетингова стратегія торговельного підприємства є дієвим  орієнтиром розвитку і його функціонування, певною концептуальною моделлю поведінки стосовно вибору цільового ринку, фокусування на особистісних запитах споживачів, ефективного просування товарів чи послуг на ринок та вибудованої системи реалізації продукції. Акцентовано увагу на тому, що розробка цифрових маркетингових стратегій відкриває нові можливості для торговельних підприємств у конкурентній боротьбі, зокрема підсилює точність таргетування та пришвидшує просування продукції. Разом з тим, застосування цифровізації може мати певні негативні наслідки: зменшення кібербезпеки та захисту даних, що спричинює ризики кіберзагроз.

 

Біографії авторів

Сергій Газуда, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

доктор економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки, підприємництва та торгівлі 

Вікторія Герцег, Закарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція НААН

доктор філософії (PhD) за спеціальністю 051 Економіка, завідувач лабораторії економіки

 

Посилання

Балабанова Л. В. Маркетингова товарна політика в системі менеджменту підприємства : монографія / Л. В. Балабанова, О. А. Брадіна. – Донецьк : Дон ДУЕТ, 2006. – 230 с.

Балановська Т. І. Алгоритм вибору маркетингової стратегії / Т. І. Балановська, О. М. Гавриш // Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. Серія: Економічні науки. – 2013. – № 2(7), т. 1. – С. 45–51.

Балджи М. Д. Застосування сценарного підходу для проведення прогнозних до-сліджень на підприємствах / М. Д. Балджи // Науковий вісник Ужгородського університету. – 2015. – № 2(46). – С. 161–165.

Буняк Н. М. Сутність маркетингової стратегії підприємства / Н. М. Буняк // Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. – 2019. – № 23. – С. 22–29.

Войтович С. Я. Сутність і зміст поняття «маркетингова стратегія» / С. Я. Войтович, І. П. Потапюк // Економіка і регіон. – 2011. – № 4(31). – С. 77–81.

Горбаль Н. І. Діджитал-маркетинг: особливості та перспективи застосування в Україні в умовах повномасштабної війни / Н. І. Горбаль, С. В. Сліпачик // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. – 2024. – № 2(12). - С. 26–38.

Ковальчук В. В. Маркетингова стратегія підприємства: суть поняття, особливості формування в сучасних умовах господарювання / В. В. Ковальчук // Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. – 2018. – № 9. – С. 156–165.

Котлер Ф. Г. Основи маркетингу / Ф. Котлер, Г. Армстронг. – Київ : Науковий світ, 2022. – 880 с.

Ларіна Я. С. Маркетингові стратегії зростання аграрних формувань : монографія / Я. С. Ларіна, К. С. Завальнюк. – Київ : ЦУЛ, 2019. – 275 с.

Латишев К. О. Стратегічна модель маркетингового управління конкуренто-спроможністю аграрних підприємств [Електронний ресурс] / К. О. Латишев, В. Г. Тягун // Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. – 2018. – № 4. – С. 93–98. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evzdia_2018_4_19.

Латишев К. Особливості формування маркетингової стратегії торговельного підприємства / К. Латишев, А. Пугач, В. Мороз // Управління змінами та інновації. – 2023. – № 5. – С. 23–27. DOI: https://doi.org/10.32782/CMI/20232-5-4.

Мочерний С. В. Економічний енциклопедичний словник : у 2 т. Т. 1 / С. В. Мочерний, Я. С. Ларіна, О. А. Устенко, С. І. Юрій ; за ред. С. В. Мочерного. – Львів : Світ, 2005. – 616 с.

Обіход С. В. Digital-маркетинг в умовах цифровізації сучасних бізнес-процесів [Електронний ресурс] / С. В. Обіход, М. Е. Матвеєв, В. Д. Бойко // Економіка та суспільство. – 2023. – № 50. – Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/ journal/article/view/2439/2359.

Павлішина Н. М. Маркетингова стратегія: сутність та методика формування / Н. М. Павлішина, Г. В. Рясна // Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. – 2017. – № 12. – С. 126–130.

Шульга Л. В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством / Л. В. Шульга, І. О. Терещенко, О. В. Шарлай // Ефективна економіка. – 2020. – № 9. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192.

Що таке digital-маркетинг: основи, канали та інструменти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://wizeclub.education/blog/shho-take-digital-marketing-osnovi-kanali-ta-instrumenti.

Chandler A.D. Jr. Strategy and structure: Chapters in the history of American enterprise / A.D. Jr. Chandler. – Cambridge : Mass., MITPress, 1962. – 465 p.

Porter M. E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors / M. E. Porter. – N. Y. : The Free Press, 1980. – 347 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Як цитувати

Газуда, С. ., & Герцег, В. . (2025). Особливості розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства в умовах цифровізації. Науковий вісник Полісся, (1 (30), 369–379. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2025-1(30)-369-379