OPEN EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS AN INTEGRAL PART OF INNOVATIVE EDUCATION
Ключові слова:
open educational environment, innovative educational environment, organizational and pedagogical conditions, contradictions of traditional education systemАнотація
Urgency of research. The current stage of development of Ukrainian educational system is characterized by its integration into the world educational environment. This is followed by creation of a new paradigm of education aimed at developing an educated, creative person who has clear national convictions. Target setting. The urgent task is to transform the educational environment of higher educational establishment in highly organized community of progressive-minded national value systems, productive activity, able to ensure the conditions of personality who solves professional problems competently, has active citizenship behavior and positive national identity. Actual scientific researches and issues analysis. Environment, including an educational one, as a part of the environmental and objective environment is studied by foreign scholars (J. Gibson, W. Mace, T. Meng, M. Tourves, V. Yasvin) and domestic researchers (G. Ball, J. Bekh, E. Bondarevskaya, S. Maximov, E. Piekhota, V. Rybalko, V. Semychenko, V. Serikov, S. Sysoiev). Uninvestigated parts of general matters defining. Modern innovative educational environment of professional institutions appears as a dialectical combination of unity and diversity. It is extremely urgent to optimize the innovative educational environment of modern professional educational establishment institutions through the organizing of a system of interacting open spaces. The research objective. The main objective of our research is to implement the search for unity between the social educational needs at various levels and the need for the staff of educational establishments in the development of the most valuable in a context and methodological aspects of innovative activity - in the effective use of the open space system in the education of students. The statement of basic materials. The contradictions of the traditional education system are the most important objective factor, which embarrasses the conductive creation of a system of the open educational environment. Conclusions. The leading idea of our work lies in the fact that the development of the student's personality as an integrative quality is presented in axiological, cognitive, activity and personal components, formed not only in the educational process, but also in the open area of professional educational institution.Посилання
Katashov, A. (2001). Pedahohichn iosnovy rozvytku innovatsiinoho osvitnoho seredovyscha [Pedagogical bases of development of innovative educational environment of modern
Lyceum]. Luhansk, P. 22 [in Ukrainian].
Menh, T. (2000). Obrazovatelnaya sreda kak usloviye sozdaniya patrioticheski-nastroyennogo molodogо pokoleniya [Educational environment as a condition for the creation of patriotic-minded young generation]. Delovayakniga, P. 320 [in Russian].
Yasvin, V. (2001). Obrazovatelnaya sreda: оt modelirovaniya k proektirovaniyu [Educational environment: from modeling to design]. Smysl, P.365 [in Russian].
Caroline, A. Gaurdino and Elizabeth Fullerton. “Changing Behaviors by Changing the Classroom Environment.” Teaching Exceptional Children, Vol. 42, No. 6 (July/Aug, 2010), pp. 8-
Accessed November 6, 2013.
Steve Grubaugh and Richard Houston,“ Establishing a Classroom Environment That Promotes Interaction and Improved Student Behavior,” The Clearing House, Vol. 63, No. 8
(Apr., 1990), pp. 375-378. Accessed November 6, 201.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).