MARKETING MANAGEMENT PROVIDING OF ENTREPRENEURIAL POTENTIAL AS A REQUIREMENT OF MODERN MARKET
Ключові слова:
entrepreneurial potential, elements, formation evaluation, management, marketing support, improvements, marketing management, strategyАнотація
Urgency of the research. The necessity of forming a marketing management providing of business potential associated with the peculiarities of the current stage of market development, such as: globalization, concentration and integration. Target setting. Dynamic economic conditions and international competition determine the priorities of Ukraine's economy - the entrepreneurial potential building. Actualizing of the problem of providing sales and services. Actual scientific researches and issues analysis. Various aspects of the economic potential development and its organizational support was revealed in the works of such domestic economists, as: L. Abalkin, O. Alyokhin, A. Anchyshkin, A. Voronkova, O. Honchar, I. Otenko, Y. Fihurnov, A.Cherep and others. Uninvestigated parts of general matters defining. Small number of works dedicated to marketing providing of business potential development of the company should be noted. The research objective. The peculiarities of the business potential of domestic enterprises and essence of the author's approach to the formation of the system of entrepreneurial potential on the basis of marketing support. The statement of basic materials. The results of the research aspects of the formation and development management business potential of industrial enterprises in the current market conditions were generalized. It is concluded that the current phase of economic development requires new approaches to understanding the full operation and marketing support entrepreneurial potential, which forms the base of knowledge as one of the most valuable resources, which the company uses for its existence. Conclusion. Based on the fact that the marketing is seen as a function of management activity on the one hand, and the concept of enterprise management on the other hand, it was proposed to examine the mechanism of the marketing support of business and management of their entrepreneurial potential, as a combination of elements, tools, technologies and instruments that enable the creation and development of marketing-oriented company.Посилання
Burakovskyi, I. V. Promyslovist: u rusli svitovykh tendentsiy [Industry: in terms of world trends] [Electronic resourse] Retrieved from: http://www.ier.com.ua/ua/-
publications/comments/ ?pid=2015 [in Ukrainian].
Ukraina u reytynhu hlobalnoi konkurentospromozhnosti 2015. [Ukraine in rating of compatibility] [Electronic resource] Retrieved from : http://reforms.in.ua/ua/news-
/ukrayina-u-reytyngu-globalnoyi-konkurentospromozhnosti-2015 [in Ukrainian].
Gonchar, O. I. (2016). Anagement potential of the company with regard flock business life. Naukovyi visnyk Polissia - Scientific Bulletin of Polissia. – Chernihiv. :
ChNUT, (7), pp. 190-196 [in English].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).