ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПІДГОТОВЦІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ КЕРІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ У СФЕРІ ОСВІТИ
Ключові слова:
Information Technology, Cloud services, Blog, Wiki-encyclopedia, Web log, Web 2.0, multimediaАнотація
Актуальність теми дослідження. Введення інформаційних технологій у освітній процес пояснюється практично-логічним застосуванням здобутих знань і сформованих умінь і навичок професійної діяльності, що забезпечується впровадженням інформаційних технологій в навальний процес . Постановка проблеми. Підготовка майбутніх фахівців різного профілю із сформованою професійною компетентністю вимагає чіткої системи організації і керівництва навчальним процесом, розробити яку можна на основі інформаційно-комунікаційних технологій. Тому метою статті є визначення їх ролі у підвищенні якості організації і керівництва освітнім процесом ВНЗ. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретико-методологічні основи інформаційних технологій, розкрито в роботі Ю. Машбиця; питання, пов’язані з використанням інформаційних технологій у навчальному процесі ВНЗ, висвітлено у працях Р. Гуревича, В. Монахова. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Аналіз психолого-педагогічної літератури показує, що недостатньо уваги приділено ролі інформаційно-комунікаційних технологій у процесі організації роботи керівників у сфері освіти. Постановка завдання: визначити інформаційно-комунікаційні технології, що сприяють підготовці майбутніх керівників підприємств, установ та організацій у сфері освіти до професійної діяльності. Викладення основного матеріалу. У статті розглянуто поняття «інформаційні технології», та їх використання у підготовці майбутніх керівників підприємств, установ та організацій у сфері освіти. Здійснено класифікацію на: інформаційно-навчальні, Інтернет-технології; комунікаційно-пошукові. З’ясовано їх переваги у процесі навчання та подальшій професійній діяльності. Висновки. Застосування ІТ дає можливість: використовувати в навчанні здобутки новітніх інформаційних технологій; удосконалювати навички самостійної роботи студентів в інформаційному середовищі.Посилання
Zhaldak, M. I. Problema informaty`zaciyi navchal`nogo procesu v shkoli i v vuzi [Problem of Informatization of Educational Process at School and in High School] / My`roslav Ivanovy`ch Zhaldak // Suchasna informacijna texnologiya v navchal`nomu procesi: zb. nauk. pracz`. – K. : KDPI im. M. Dragomanova, 1991. – 180 s.
Sokolova, I. V. Informacijna kompetentnist` vchy`telya inozemnoyi movy`: struktura, zmist, kry`teriyi, umovy` formuvannya [Information Competence of a Foreign Language Teacher: Structure, Content, Criteria, Conditions of Formation] / Iry`na Volody`my`rivna Sokolova // Pedagogichny`j proces: teoriya i prakty`ka: zbirny`k naukovy`x pracz`. – 2004. – Vy`p.2. – S. 209-225.
Bulax, I. Ye. Teoriya i metody`ka komp'yuternogo testuvannya uspishnosti navchannya (na materialax medy`chny`x navchal`ny`x zakladiv) [Theory and Methodology of Training Success Computer Testing (on Materials of Medical Educational Institutions)]: dy`s. d-ra ped. nauk: specz. 13.00.01 «Zagal`na pedagogika ta istoriya pedagogiky`» / Iry`na Yevgenivna Bulax. – K., 1995. – 430 s.
Bogdanova, I. M. Profesijno-pedagogichna pidgotovka majbutnix uchy`teliv na osnovi zastosuvannya innovacijny`x texnologij [Professional and Pedagogical Preparation of Future Teachers on the Basis of Innovative Technologies Application]: dy`s. d-ra ped. nauk: specz. 13.00.04 «Teoriya i metody`ka profesijnoyi osvity`» / Inna My`xajlivna Bogdanova. – K., 2003. – 441 s.
Gurevy`ch, R. S. Komp'yuterni texnologiyi navchannya yak zasib dy`stancijnoyi vy`shhoyi osvity` [Computer Technology of Learning as a Mean of Distance Learning] / R. S. Gurevy`ch, O. V. Domins`ky`j // Shlyaxy` reformuvannya zaochnoyi (dy`stancijnoyi) vy`shhoyi osvity`: Vseukr. nauk.-metod. konf., 11-13 zhovtnya 2000 r. – K.; 2000. – S. 53-55.
Zamoshnikova, O. V. Novye informatsionnye tekhnologii v obrazovanii [New Information Technologies in Education] / Oksana Valerevna Zamoshnikova // Novye informatsionnye tekhnologii v obrazovanii: Materialy mezhdunar. nauch.-prakt. konf. (Yekaterinburg, 26-28 fevralya 2008 g.). – Yekaterinburg, 2008. – Ch.2. – S. 78-83.
Dementiyevs`ka, N. P. Telekomunikacijni proekty`. Stan ta perspekty`vy` [Telecommunication Projects. Condition and Prospects] / N. P. Dementiyevs`ka, N. V. Morze // Komp'yuter v shkoli ta sim'yi. –1999. – № 4. – S. 24-39.
Baly`k N. R. Vy`kory`stannya social`ny`x servisiv WEB 2.0 v galuzi vuzivs`koyi ta pislyavuzivs `koyi pedagogichnoyi osvity` z informaty`ky` [Use of WEB 2.0 Social Services in the Field of Graduate and Postgraduate Pedagogic Education in Computer Science] / Nadiya Romanivna Baly`k // Naukovi zapy`sky` Ternopil`s`kogo NPU im. V. Gnatyuka. Seriya: Pedagogika. – 2008. – № 7. – S. 88-90.
Bodzin, A. M. The Inclusion of Environmental Education in Science Teacher Education / Alec M. Bodzin, Beth Shiner Klein, Starlin Weaver. – USA: Springer, 2010. – 352 p.
Oleksyuk, V. P. Vnedrenie tekhnologiy oblachnykh vychisleniy kak sostavlyayushchikh IT-infrastruktury vuza [Introduction of Cloud Computing Technologies as Components of the IT Infrastructure of the University] / Vasiliy Petrovich Oleksyuk // Informatsionnye tekhnologii i sredstva obucheniya. – 2014. – T. 41. – № 3. – S. 256-267.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).