МУДРІСТЬ ЯК ТОВАР В ЕКОНОМОЦЕНТРОВАНОМУ СОЦІАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ ХХІ СТ.
Ключові слова:
economic-centering, social space, wisdom, goods, productionАнотація
Актуальність теми дослідження. Світові тенденції демонструють, що соціальний простір вимагає самодостатньої особистості, здатної функціонувати в просторі, який постійно змінюється. Тож, соціальний простір створив умови, щоб мудрість перетворилася на річ яку людина може продавати й готова купити, через відчутну в ній потребу. Постановка проблеми. Рисою сучасності є ситуація, що мудрість з метафізичної та інтелектуальної цінності стала утилітарною, що продається як товар. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання мудрості належить до «вічних» й представлено у працях, як класиків філософії (Аристотель, Платон, Цицерон, Сенека, Г. Лейбніц, І. Кант та ін.), так і сучасних дослідників (Р. Аккоф, П. Балтес, Р. Барнет, С. Брент, Р. Стернберг, Д. Уотсон, С. Холлідей та ін.). Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Попри те, що більшість дослідників презентували доволі серйозні праці, присвячені мудрості, однак вивчення цього феномену тільки розпочалося й одним з продуктивних напрямків бачиться його аналіз в якості того, що можна продати. Постановка завдання. Представлення мудрості як феномену, що з метафізичної цінності став товаром. Виклад основного матеріалу. Економоцентризм змінив суть більшості класичних смислових конструкцій та їх вимір, перетворивши деякі з них на засоби управління суспільством, на ідеологію. Тож, починаючи з середини ХХ ст. серед тлумачень мудрості в публікаціях і словниках починає домінувати визначення мудрості як експертної системи знань, орієнтованої на практичну сторону життя (П. Балтес). Найкраще таке розуміння на практиці реалізують представники консалтингового бізнесу. Мудрість, яку вони продають, є більш наближеною до людини й її бажання перемоги, тому-то, коучери й консультанти з тренінгових центрів твердо впевнені, що їхні знання спонукають інших діяти правильно й досягати успіхів. Задача постачальника/торговця мудрістю, яким й є коучер, – вивести на світ усе приховане в глибині душі індивіда й вказати шлях до бажаного, виходячи з наявного досвіду. Висновки. Мудрість в умовах економоцентрованого соціального простору продається як товар агентами консалтингового бізнесу.Посилання
Akoff, R. (2011). Ot dannyh k mudrosti [From data to wisdom]. Problemy upravlenija v social'nyh sistemah, T. 2, № 4. – Р. 82-92. – Retrieved from : http://elibrary.ru/download/95918252.pdf [in Russia].
Bibliya : Knigi Svyashchennogo pisaniya Vetkhogo i Novogo zaveta: sinodal'nyy perevod (2009) [The Bible : Book of the Scriptures of the Old and the New Testament : Synodal Translation]. p. 3622 [in Russia].
Liotar, ZH.-F. (1998). Sostoyaniye postmoderna [Postmodern Condition] Moscow : Institute of Experimental Sociology; SPb. : Publishing House "Aletheia", p. 160 [in Russia].
Marks, K. (1983). Kapital. Kritika politicheskoy ekonomii. T. 1. Kn. 1 : Protsess proizvodstva kapitala [Capital. Critique of Political Economy. V. 1. Book 1 : The process of production of capital]. Moscow, Politizdat, 891 р. [in Russia].
Mariten, ZH. Filosof vo grade [Philosopher in the city]. – Retrieved from : http://litresp.ru/chitat/ru/М/mariten-zhak/filosof-v-mire/2. [in Russia].
Platon, (1986). Feag [Theagenes] Platon Dialogi. Mockow. Thought, – pp. 66-78 [in Russia].
Platon, Eriksiy (1986). Platon Dialogi. Mockow. Thought. – pp. 366-384 [in Russia].
Polnyy tserkovno-slavyanskiy slovar' (s vneseniyem v nego vazhneyshikh drevne-russkikh slov i vyrazheniy) (1990) [The full Church Slavic Dictionary (as amended by the most important ancient Russian words and phrases)]. Moscow, Typography Wilde, p. 1158 [in Russia].
Sakayya, T. (1999). Stoimost', sozdavayemaya znaniyem, ili Istoriya budushchego [The value created by knowledge, or a history of post-industrial future]. Novaya postindustrial'naya volna na Zapade : antologiya ; pod. red. V. L. Inozemtseva. Mockow, Academia, – pp. 337-372 [in Russia].
Baltes, P. B., Smith, J. (1995). Toward a psychology of wisdom and its ontogenesis. Wisdom : Its nature, origins and development / In R. J. Sternberg (ed.). Cambridge : Cambridge University Press. pp. 87-120 [in English].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).