КРОС-КУЛЬТУРНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ПЕРЕШКОДИ ЕФЕКТИВНІЙ ВЗАЄМОДІЇ У МУЛЬТИКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

Ключові слова:

cross-cultural management, corporate culture, globalization, millennials, Denmark, Portugal, Ukraine

Анотація

Актуальність теми дослідження. Важливість вивчення актуальних перешкод ефективній взаємодії у мультикультурному середовищі зумовлена такими сучасними трендами як глобалізація, інформаційна революція, технологічний прогрес та зростаюча роль покоління Millennials. Постановка проблеми. Доцільним є вивчення ставлення працівників до роботи у мультикультурному середовищі та виявити найбільш важливі перешкоди ефективній крос-культурній взаємодії. Аналіз останніх досліджень і публікацій. У наукових працях таких вчених, як Г. Хофстеде, Н. Адлер, А.-М. Содерберг, Н. Холден, Дж. Спенсер-Роджерса, Т. МакГоверн та інших висвітлені різні аспекти крос-культурного менеджменту. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Науковцями ще недостатньо опрацьовані питання кореляції між мотивацією та крос-культурною взаємодією. Також важливо оновити дані щодо перешкод ефективній крос-культурній взаємодії, які могли змінитися через зміни у ментальності працівників в епоху нових технологій, Інтернет, глобалізації та зростаючої ролі покоління millennials. Постановка завдання. Стаття покликана пояснити зв'язок між крос-культурною взаємодією та мотивацією працівників, а також виявити ключові перешкоди ефективної крос-культурної взаємодії. Виклад основного матеріалу. Автори використовують результати опитування 273 респондентів з Данії, Португалії та України, які мають досвід крос-культурної взаємодії, з метою дослідження взаємозв‟язку між мотивацією та роботою у мультикультурному середовищі. Доведено зв'язок між крос-культурною взаємодією і мотивацією працівників. Аналіз емпіричних даних дозволив авторам ідентифікувати найбільш поширені та важливі перешкоди ефективній крос-культурній взаємодії серед наступних: мовний бар„єр, відмінності у цінностях, відмінності у стандартах поведінки, нестача довіри, нестача досвіду, нестача знань щодо інших культур. Висновки. Більшість людей, які працюють у мульти-культурних командах або проектах сприймають крос-культурну взаємодію як фактор додаткової мотивації. З іншого боку, існують серйозні перешкоди ефективній крос-культурній взаємодії. Крос-культурний менеджмент може сприяти формуванню розмаїтих команд, готових до ефективної взаємодії із представниками інших культур. Це відкриває можливості розширювати бізнес на нові ринки, формувати глобальний «дружній до різноманітності» бренд.

Біографії авторів

Denys Serhiiovych Lifintsev, Vadym Hetman Kyiv National Economic University

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Management

João Canhavilhas, University of Beira Interior

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor, Vice-Rector for Education, Internationalization and Career Development, Associate Professor of Communication and Arts

Посилання

Lipman, V. (2016). Key Management Trends For 2016? Here Are 6 Research-Based Predictions. Forbes, Retrieved from : -http://www.forbes.com/sites/victorlipman-/2016/01/01/key-management-trends-for-2016-here-are-6-research-based-predictions/#67c7f0d41071 (Accessed February, 2016) [in Engilsh].

Jeannet, J.-P. (2000). Managing with a global mindset. London : Financial Times/Prentice Hall [in English].

Rosen, R. (2000). Global literacies: Lessons on business leaderships and national cultures. New York : Simon & Schuster [in English].

Hofstede, G. (1980). Culture's Consequences: International Differences in Work-Related Values. Beverly Hills CA: Sage Publications [in English].

Hofstede, G. (1997). Cultures and Organizations: Software of the Mind. 1st edition, McGraw-Hill USA [in English].

Adler, N. (1991). International dimensions of organizational behaviour. Boston, MA : PWS-Kent Publishing Company [in English].

Hoecklin, L. (1995). Managing Cultural Differences: Strategies for Competitive Advantage. London: Economist Intelligence Unit/Addison Wesley [in English].

Luo, Y. (2016). Toward a reverse adaptation view in cross-cultural management, Cross Cultural & Strategic Management Vol. 23, No 1, 2016, pp. 29-41 [in English].

Søderberg, A.-M. and Holden, N. (2002). Rethinking cross cultural management in a globalizing business world. International Journal of Cross Cultural Management 2(1): pp. 103–121 [in English].

Dodd, C. H. (1995). Dynamics of intercultural communication (4th ed.). Madison: Brown & Benchmark. [in English].

Gudykunst, W. B. (Ed.). (1986). Intergroup communication. Baltimore : E. Arnold [in English].

Spencer-Rodgersa, J., McGovern, T. (2002). Attitudes toward the culturally different: the role of intercultural communication barriers, affective responses, consensual stereotypes, and perceived threat, International Journal of Intercultural Relations 26, 2002, pp. 609–631 [in English].

Delecta J., Raman, C. (2015). “Cultural Communication Barriers in Workplace”, International Journal of Management, vol. 6, issue 1, pp. 348-351 [in English].

Lifintsev, D., Maximov, S., Yakovenko, M. (2016). Podolannia stereotypnoho myslennia yak skladova kroskulturnoho menedzhmentu [Overcoming stereotypical thinking as a component of cross-cultural management]. Effective economy, issue 4 [in Ukrainian].

Canavilhas, João (2015), Nuevos medios, nuevo ecosistema. El profesional de la información, v. 24, n. 4, pp. 357-362 [in Spanish].

Hall, Edward T. (1960). The silent language. Garden City, NY, Doubleday [in English].

Chen, G., Kirkman, B. L., Kim, K., Farh, C. I. C. and Tangirala, S. (2010). “When does cross-cultural motivation enhance expatriate effectiveness? A multilevel investigation of the moderating roles of subsidiary support and cultural distance”, Academy of Management Journal, Vol. 53 No. 5, pp. 1110-1130 [in English].

Ang, S., Van Dyne, L., Koh, C., Ng, K. Y., Templer, K. J., Tay, C. & Chandrasekar, N. A. (2007). Cultural intelligence: Its measurement and effects on cultural judgment and decision making, cultural adaptation and task performance. Management and Organization Review, 3 (3), pp. 35-371 [in English].

The official site of the World Bank (2016), Retrieved from : http://www.worldbank.org (Accessed March 2017) [in English].

Lifintsev, D. (2014). Transliatsiia tsinnostei korporatyvnoi kultury yak instrument formuvannia imidzhu kompanii [Broadcasting the Values of Corporate Culture as a Tool of Forming the Company's Image]. Business Inform, issue 12, pp. 440–443 [in Ukrainian].

The official site of G. Hofstede centre (2016). Retrieved from : https://www.geert-hofstede.com (Accessed March 2017) [in English].

##submission.downloads##

Як цитувати

Lifintsev, D. S., & Canhavilhas, J. (2017). КРОС-КУЛЬТУРНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ПЕРЕШКОДИ ЕФЕКТИВНІЙ ВЗАЄМОДІЇ У МУЛЬТИКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Науковий вісник Полісся, 2(2(10), 195–202. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/110415