МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ВИКОНАННЯ ФУНКЦІЙ КОНСЮМЕРИЗМУ
Ключові слова:
консюмеризм, соціально орієнтована економіка, функції консюмеризму, захист прав споживачів, мультиатрибутна модельАнотація
Актуальність теми дослідження. Вагоме місце у світовій та вітчизняній практиці регулювання суспільно-економічних відносин посідає проблема реалізації функцій консюмеризму. Вона характеризується певною специфічністю, оскільки лежить на перетині площин соціальної політики держави, зорієнтованої на потреби людини та економіки, спроможної забезпечувати реалізацію цих потреб. Постановка проблеми. Дотримання функцій консюмеризму може бути оцінено аналітично, з урахуванням наявності формальних можливостей для споживача у разі порушення своїх прав звернутися в ту чи іншу організацію. За результатами цієї оцінки можна побудувати споживчу стратегію країни, що характеризує можливості захисту прав споживачів. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Вивченню проблем функціонування консюмеризму присвятили свої праці вітчизняні й зарубіжні вчені, зокрема Бремонд Ж., Валєєва Р., Гобсон Дж., Горєлов А., Дочинець Н., Друкер П., Дудла І., Желедана А., Котлер Ф., Куделя Н., Кагал Т., Казакова М., Ліпич Л., Опришка В., Павлова В., Розенберг Л., Хірст Дж., Шаповал М., Шлійка А., Язвінська О. та ін. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Незважаючи на значні наукові напрацювання аналіз останніх публікацій свідчить про необхідність дослідження наукових підходів до оцінки результативності консюмеризму в сучасних умовах. Постановка завдання. Стаття покликана структурувати методологічні підходи до визначення рівня виконання функцій консюмеризму. Виклад основного матеріалу. У статті розглянуто та визначено особливості виконання функцій консюмеризму. Досліджений та систематизований методологічний підхід до визначення рівня захисту прав споживачів для окремого товару або послуги. Запропоновано використання моделі мультиатрибутного товару до процесу оцінки захисту прав споживачів, який передбачає оцінку не атрибутів, а того, на скільки при його використанні споживач є захищеним. Обґрунтовано проблеми та перспективні напрями активізації інституту консюмеризму у контексті виконання своїх функцій. Висновки. Результатами дослідження є розроблені заходи щодо оцінки рівня виконання функцій консюмеризму в сучасних ринкових умовах шляхом модифікації моделі мультиатрибутного товару.Посилання
Gryshova, I. Yu., Shestakovska, T. L. (2016). Rol konsyumeryzmu v socialno-ekonomichnyh procesah [The role of consumerism in the socio-economic processes]. Naukovi zapysky zakonodavstva Verhovnoi Rady Ukrainy – Scientific notes of legislation of the Verkhovna Rada of Ukraine, 6, 75-81 [in Ukrainian].
Gryshova, I. Yu., Shabatura, T. S., Naumov, O. B. (2016). The capitalization of the brand as a tool for maximizing business value [The capitalization of the brand as a tool for maximizing business value]. Naukoviy vіsnik Polіssya – Scientific bulletin of Polissia, 6, 168-175 [in Ukrainian].
Gryshova, I., Mityay, O., Stoyanova-Koval, S. (2016). The estimation of enterprise trade name competitiveness. Scientific bulletin of Polissia, 6, 85-91 [in English].
Gryshova, I. Yu., & Strielkowski, W. (2016). Ukrainian labour migration in the Czech Republic. Scientific bulletin of Polissia, 8, 224-231 [in Ukrainian].
Gryshova, І. Yu., Yanchuk, A. О., Shestakovska, T. L. (2017). The mechanism for implementing the functions of consumerism in market conditions. Scientific bulletin of Polissia, 9, 93-101 [in Ukrainian].
Laschak, V. (2015). Administratyvne reformuvannja systemy zahystu prav spozhyvachiv yak skladovoi derzhavnoi socialnoi polityky v Ukraini [Administrative reform of consumer protection as part of government public policy in Ukraine]. Zbirnyk naukovyh prats Bukovynskogo universytetu. Ekonomichni nauky – Collection of scientific works of Bukovynian University. Economic Sciences, 11, 13-21 [in Ukrainian].
Dochynets, N. M. (2009). Konsyumeryzm v Ukraini: socialno-ekonomichni realii ta perspektyvy rozvytku [Consumerism in Ukraine: the socio-economic realities and development prospects]. NAN Ukrainy. Instytut regionalnyh doslidzhen [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).