ТРИРІВНЕВА МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ
Ключові слова:
цілісна система державного фінансового контролю, трирівнева модель, синергетичний ефектАнотація
Актуальність теми дослідження. Повноцінне виконання державним фінансовим контролем свого функціонального призначення можливе лише за умови реального створення його дієвої системи. Постановка проблеми. Системний підхід до державного фінансового контролю передбачає, насамперед, пошук шляхів конструктивної взаємодії контрольних органів різних рівнів, єдину методологію та єдиний інформаційного простір. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблематикою фінансового контролю в усіх його проявах займались такі вітчизняні і зарубіжні вчені, як О. Барановський, І. Басанцов, І. Стефанюк, С. Шохін, Т. Юнусова та ін. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Відсутність цілісної системи ДФК негативно позначається на його організації та ефективності роботи державних контролерів. Постановка завдання. Розробити пропозицій щодо формування цілісної системи ДФК. Виклад основного матеріалу. Під системою державного фінансового контролю, слід розуміти цілісну взаємопов’язану і взаємозумовлену, ієрархічну та динамічну сукупність моделей, видів, функцій, принципів, цілей, завдань, предметів, суб’єктів, об’єктів, етапів, форм, методів й засобів забезпечення державного фінансового контролю, призначених для виміру законності, доцільності, результативності і ефективності використання державних фінансових ресурсів і державної власності й реалізації фінансової, бюджетної, податкової, митної, грошово-кредитної, валютної, боргової, інвестиційної, антимонопольної політики та політики ціноутворення; фінансової розвідки процесів, пов’язаних з існуванням «тіньової» економіки, політики в сфері протидії (запобігання) легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму; вироблення і вжиття необхідних для їх вдосконалення превентивних і коригуючих заходів. Висновки. Розроблений конструкційний підхід до формування цілісної системи ДФК, що базується на трирівневій моделі її організації, імплементації й інтеграції її окремих елементів і підсистем для забезпечення завдяки консолідації можливостей і матеріальних, трудових, фінансових, інтелектуальних й інформаційних ресурсів її суб’єктів та гармонізації їх контрольних відносин синергетичного ефекту формування й використання бюджетних коштів і коштів загальнодержавних цільових фондів, державних запозичень, офіційних золотовалютних резервів, іноземних інвестицій у країну та за її межі, державної власності; використання податкових і митних пільг.Посилання
Ordokova, Zh. I. (2009). Prioritetnye napravleniia rossiiskogo gosudarstvennogo finansovogo kontrolia [Priority directions of the Russian state financial control]. V mire nauchnykh otkrytiy – In the world of scientific discoveries, 3(2), 80–84 [in Russian].
Kurnykina, O. V. (2011). Modernizatsiya sistemy kontrolya v kreditnykh organizatsiyakh [Modernization of the control system in credit institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow [in Russian].
Pleskach, V. L., Zhadko, K. S. (2009). Finansovyi kontrol u konteksti transformatsiinykh protsesiv ekonomiky [Financial control in the context of transformation processes of the economy]. Finansy Ukrayiny – Finance of Ukraine, 6, 85–92 [in Ukrainian].
Tabunshchykova T. F. (2006). Stanovlenie i razvitie munitsipalnogo finansovogo kontrolia [Formation and development of municipal financial control]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow [in Russian].
Klimova S. M. (2003). Instytutsionalna orhanizatsiia finansovoho kontroliu na tsentralnomu rivni derzhavnoho upravlinnia [Institutional organization of financial control at the central level of public administration]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
Oleksyenko Yu. H. (2005). Kontrol khoda ispolneniia investitsionnykh proektov [Monitoring the implementation of investment projects]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow [in Russian].
Demydov M. V. (2013). Gosudarstvennyi finansovyi kontrol kak vazhnaia sostavliaiushchaia upravleniia finansami strany pravovoi aspekt [State financial control as an important component of financial management of the country: the legal aspect]. Fundamentalnye i prikladnye issledovaniia korporativnogo sektora ekonomiki – Fundamental and applied research of the corporate sector of the economy, 1, 140–144 [in Russian].
Federalnyi zakon Ob auditorskoi deiatelnosti ot 30 dekabria 2008 goda № 307-FZ [Federal Law "On Auditing Activities" from December 30 2008, № 307-FZ]. KonsultantPlyus – Consultant Plus [in Russian].
Ovsyannykov L. N. (2010). Kliuchevye problemy formirovaniia sistemy gosudarstvennogo finansovogo kontrolia [Key problems of formation of the system of state financial control]. Finansovyi zhurnal – Financial Journal, 1, 11–24 [in Russin].
Stolyarov N. S. (2006). O kontseptualnykh podkhodakh k sisteme gosudarstvennogo finansovogo kontrolia v RF [On conceptual approaches to the system of state financial control in the Russian Federation]. Vestnyk FA – Bulletin, 3, 33–45 [in Russian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).