ЕКОНОМІЧНА ТА СОЦІАЛЬНА СТОРОНИ КРЕАТИВНОСТІ

Автор(и)

Ключові слова:

капітал, креативність, креатогенна формація, креативна економіка, особистість, творчість

Анотація

Актуальність теми дослідження. Постіндустріальне суспільство переглядаючи суть капіталу, віддає першість інтелекту та креативності, як невичерпному ресурсу, вплив якого на соціально-економічний процес постійно зростає. Постановка проблеми. Ключовим фактором вітальності соціуму й людини є всі ті якості, які складають сенс категорії «креативність». Аналіз останніх досліджень і публікацій. За останні 50 років науковий дискурс доповнила велика кількість публікацій, в яких розглядаються питання креативності (праці Дж. Гілфорда, А. Кламера, Ч. Лендрі, Дж. Поттса, Дж. Хоукінса, Р. Флоріди та ін.). Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Найчастіше креативність досліджується в площині психології, а в сфері аналізу соціального простору є виключно складовим компонентом словосполучення «креативна економіка» без деталізації. Постановка завдання. Представлення погляду на креативність з соціально-економічного боку та окреслення тіньових моментів креативності, існування яких практично завжди замовчується. Виклад основного матеріалу. Мова йде про становлення і затвердження у новітньому соціальному просторі «креатогенної формації», особливої території, яка вміщує в себе такі відносно самостійні сфери і автономні світи як креатогенне суспільство, креативна економіка, мистецтво і творча особистість. Підкреслюється, що креативність розглядається не тільки як ключовий фактор економічної стабільності соціуму, як важливий корпоративний капітал, головний ресурс і фактор виробництва, а й як місія розвитку соціального простору й особистості. Креативність є оціночним ресурсом індивіда й рушійним фактором соціально-економічного розвитку соціуму. Висновки. Соціум поціновує креативність, яка має за рису «невичерпність». Це її головна перевага в тому просторі, де економічна реальність стурбована обмеженістю щодо більшості ресурсів, від яких залежить економічна стабільність і економічне зростання.

Біографія автора

Natalia Yevheniivna Doniy, Academy of the State Penitentiary Service

Doctor of Philosophy, Associate Professor, Professor of the Department of Economics and Social Sciences

Посилання

Dvoretskii, I. Kh. Latinsko-russkii slovar [Latin-Russian Dictionary] (2nd ed., rev.). Moscow, Russkii iazyk [in Rus-sian].

Landry C. (2006). Kreativnyi gorod. [The Creative City: A Toolkit for Urban Innovators]. Moscow, Izdatelskii dom Klassika – ХХІ» [in Russian].

Florida, R. (2007). Kreativnyi klass liudi kotorye meniaiut budushchee [The rise of the creative class and how it is transforming leisure, community and everyday life]. Moscow, Izdatelskii dom Klassika – ХХІ» [in Russian].

Arieti, S. (1976). Creativity: The Magic Synthesis. New York: Basic Books [in English].

Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. London, Allen Lane [in English].

Samuelson, P. A., Nordhaus, W. D. (2010). Economics (19th ed.). New York: The McGraw-Hill [in English].

##submission.downloads##

Як цитувати

Doniy, N. Y. (2017). ЕКОНОМІЧНА ТА СОЦІАЛЬНА СТОРОНИ КРЕАТИВНОСТІ. Науковий вісник Полісся, 1(3(11), 123–126. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/115249

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ