ПРОБЛЕМАТИКА АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКУ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ВІДМІННЕ ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ В УКРАЇНІ
Ключові слова:
податкова система, податок на нерухоме майно, загальна площа нерухомостіАнотація
Актуальність теми дослідження. Податок на нерухомість є одним з наймолодших платежів які стягуються державною фіскальною службою України. Постановка проблеми. Введення податку на нерухомість стало несподіванкою для місцевих бюджетів. Зрештою, це перший реальний місцевий платіж, який дозволяє покращити доходи місцевих громад. Існує багато протиріч при його адміністрації які потребують удосконалення. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання проблематики оподаткування податку на нерухомість стало предметом наукових досліджень Н. Бобох, В. Виш-невського, М. Карліна, С. Паранчука, В. Чекіна, та інших. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Після введення цього податку в Україні вже пройшло декілька років. Саме тому існує необхідність визначити перші результати адміністрування податку на майно та його тенденції. Постановка завдання. Метою даної статті є дослідження є оцінка ефективності фінансового введення податку на майно і виявити проблемні аспекти його адміністрації. Виклад основного матеріалу. Висвітлено передумови оподаткування нерухомості в Україні. Охарактеризовано податкову базу, ставки податку та пільговиків. На підставі даних Міністерства фінансів України проаналізовано грошові потоки, які стали доходами місцевого самоврядування. Динаміка доходів від цього податку є позитивною для місцевих бюджетів. Запропоновано конкретні напрямки вдосконалення організації оподаткування. Висновки. Для поліпшення адміністрування податку на майно, доцільно було б вирішити наступні проблематичні аспекти. 1. Завершити в 2017 році формування електронної бази даних податку. 2. Розробити механізм реєстрації нерухомості з елементами фінансової амністії для сільського населення. 3. Заморозити підвищення податкових ставок через зростання бідності серед населення.Посилання
Karlin, M. I., Bobokh, N. M. (2009). Rol podatku na nerukhome maino v sotsialnii politytsi krainy z tranzytyvnoiu ekonomikoiu [Role of Property Tax in the Social Policy of the Country in Transition]. Demohrafiia ta sotsialna polityka – Demography and social economy, 2, 132-140 [in Ukrainian].
Vyshnevskyi, V. P., Chekina, V. D. (2007). Opodatkuvannia nerukhomosti : teoriia ta zarubizhnyi dosvid [Estate Tax: Theory and foreign experience]. Finansy Ukrainy – Finance of Ukraine, 11, 43-52 [in Ukrainian].
Paranchuk, S. V. (2012). Opodatkuvannia ne-rukhomoho maina: novatsii podatkovoho kodeksu Ukrainy [Taxation of the real estate: Innovations of tax code of Ukraine]. Formuvannia rynkovoi ekonomiky v Ukraini – Formation of a market economy in Ukraine, 26(2), 79-82 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro podatok na nerukhome maino (nerukhomist)» [Law of Ukraine «On the tax on real estate»]. (2003). www.kmu.gov.ua. Retrieved from http://www.kmu.-gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=7965674&cat_id=244314797 [in Ukrainian].
State Fiscal Service of Ukraine. (2016). Zvit pro vy-konannia planu roboty DFS Ukrainy na 2015 rik [Report of the Plan of SFS Ukraine 2015]. Retrieved from http://sfs.gov.ua/data/files/131201.pdf [in Ukrainian].
Ministry of Finance of Ukraine (2016). Informatsiia shchodo stanu vykonannia mistsevykh biudzhetiv za sichen-hruden 2016 roku [Information on the status of implementation of local budgets in January-December 2016] Retrieved from http://sfs.gov.ua/data/files/131201.pdf [in Ukrainian].
Verkhovna Rada of Ukraine. (2010). Podatkovyi Kodeks Ukrainy [Tax Code of Ukraine]. Retrieved from http://sfs.gov.ua/data/files/131201.pdf [in Ukrainian].
Verkhovna Rada of Ukraine. (1996). Konstytutsiia Ukrainy. [Constitution of Ukraine]. Retrieved from http://sfs.gov.ua/data/files/131201.pdf [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro vnesennia zmin do Podatkovoho kodeksu Ukrainy ta deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo zabezpechennia zbalansovanosti biudzhetnykh nadkhodzhen u 2017 rotsi» [Law of Ukraine «On Amendments to the Tax Code of Ukraine and laws of Ukraine to ensure the balance of revenue in 2017»]. (2016). sfs.gov.ua. Retrieved from http://sfs.gov.ua/data/files/131201.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).