ГЛОБАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ЯК ОБ’ЄКТ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Ключові слова:
глобальне підприємництво, міжнародний бізнес, міждисциплінарний підхід, багатонаціональні корпораціїАнотація
Актуальність теми дослідження. Сьогодні в системі міжнародної торгівлі лідирують глобальні підприємства, які стрімко розвиваються по всьому світу. Постановка проблеми. Процес становлення і розвитку глобального підприємництва є відносно новим явищем у світовій економіці, недостатньо дослідженим в теоретичному та методологічному сенсі. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Наукові праці таких вчених, як Ренні М., Мaдсен Т. та Сервейс П., Макаулі А., Кнайт Г., Кавусгіл С., Акс С., Армінгтон С., Дельгадо М. та інші мали справу з глобальним досвідом розвитку підприємств. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Науковцями ще недостатньо опрацьовані питання міждисциплінарного потенціалу глобального підприємництва. Постановка завдання. Стаття покликана обґрунтувати міждисциплінарний характер глобального підприємництва, шляхом виявлення взаємозв’язків різних аспектів теорій підприємництва та міжнародного бізнесу. Виклад основного матеріалу. У статті розглядається природа глобального підприємництва як багатоаспектного явища, формування якого знаходиться на перетині складних взаємозв’язків різних аспектів теорій підприємництва та міжнародного бізнесу. Автором визначаються елементи глобального підприємництва у підприємницьких вченнях ХХ століття та досліджуються підприємницька діяльність з точки зору міжнародного бізнесу. Відзначаються потенційні нові горизонти для інтеграції цих напрямів. Висновки. Процес глобального підприємництва потребує не тільки організаційно-економічного, соціально-трудового оцінювання, виміру та інтерпретації, а також соціокультурного та філософського мислення. Подальші наукові обґрунтування цього явища мають будуватися на синтезі наукових досліджень з підприємництва та міжнародного бізнесу, який передбачає взаємопроникнення та взаємозбагачення методологічних принципів. Такий підхід буде сприяти формуванню цілісного, системного бачення проблем і суперечностей розвитку глобального підприємництва.Посилання
McDougall-Covin, P., Jones, M. V., Serapio, M. G. (2014). High-potential concepts, phenomena, and theories for the advancement of entrepreneurship research. Entrepreneurship Theory and Practice, 38(1), 1-10 [in English].
Baumol, W. J. (1968). Entrepreneurship in Economic Theory. American Economic Review 58(2), 64–71 [in English].
Werbner, P. (1999). What Colour "Success"? Distorting Value in Studies of Ethnic Entrepreneurship. Sociological Review 47(3), 548–579 [in English].
Wong, B. (1998). Ethnicity and Entrepreneurship: The New Chinese Immigrants in the San Francisco Bay Area. Boston: Allyn and Bacon [in English].
Thornton, P. H. (1999). The Sociology of Entrepreneurship. Annual Review of Sociology, 25, 19–46 [in English].
Moon, H. C., Newman, S. P. Jr. (1997). Entrepreneurship in International Business: Concept, Strategy, and Implementation. Entrepreneurship, Innovation, and Change 6(1), 5–20 [in English].
Birkinshaw. (1997). Entrepreneurship in Multinational Corporations: The Characteristics of Subsidiary Initiatives. Strategic Management Journal, 18(3), 207-229 [in English].
DiConti, M. A. (1992). Entrepreneurship in Training: The Multinational Corporation in Mexico and Canada. Columbia: University of South Carolina Press [in English]. Brown, J., Rose, M. B. (Eds.). (1993). Entrepreneurship, Networks, and Modern Business. Manchester: Manchester University Press [in English].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).