ПРОБЛЕМНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я У СУЧАСНОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

Ключові слова:

здоров’я, відповідальне ставлення, здоровий спосіб життя, проблема, молодь

Анотація

Актуальність теми дослідження. Проблема формування здорового способу життя молоді – складний процес, який потребує якнайбільшої кількості людей, різних організацій. Постановка проблеми. Вагоме місце у процесі формування, підтримки і зміцнення здоров’я молоді належить і навчальним закладам, де має здійснюватися постійна і цілеспрямована робота з молоддю шляхом використанням різноманітних прийомів розвивального навчання. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дане питання розглядалося різними вченими, зокрема, В. Бобрицькою, О. Єжовою, Н. Зимівець, В. Муромець, І. Топчій, О. Соколенко, Л. Сущенко, В. Оржеховською, Т. Федорченко, Н. Чернухою, І. Я. Лернером, М. І. Махмутовим, Ю. К. Бабанським, М. А. Даниловим, А. В. Фурманом. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Науковцями нині недостатньо висвітлюється роль навчального закладу у формуванні у молоді здорового способу життя, що зумовило актуальність всебічного вивчення даної тематики. Постановка завдання. Обґрунтування проблемності навчання сучасної молоді з формування особистісних установок, відповідального ставлення до свого організму, до здоров’я як однієї із найвищих цінностей – важливе завдання у процесі підтримки й зміцнення її здоров’я. Виклад основного матеріалу. У статті переосмислено зміст, форми, методи і технології навчання і виховання особистості у контексті формування системи ціннісного ставлення до власного здоров’я. Доведено, що формування здорового способу життя молоді – складний процес, який потребує якнайбільшої кількості людей, різних організацій і насамперед – самої молоді. Висновок. Проблема формування здорового способу життя молоді – складний процес, який потребує якнайбільшої кількості людей, різних організацій. Вагоме місце у процесі формування, підтримки і зміцнення здоров’я молоді належить і навчальним закладам, де має здійснюватися постійна і цілеспрямована робота з молоддю шляхом використанням різноманітних прийомів розвивального навчання, які б стимулювали пізнавальну діяльність, впливали на мотиваційну сферу і змушували переглянути пріоритети власного життя.

Біографії авторів

Serhii Kostiantynovych Shandruk, Ternopil National Economic University

Doctor of psychological sciences, Professor, Professor at the Department of Psychology and Social Work

Zoriana Ihorivna Krupnyk, Ternopil National Economic University

Candidate of Pedagogical Sciences, Lecturer at the Department of Psychology and Social Work

Okana Aleksandrovna Osetrova, Dnepropetrovsk National University named after Oles Honchar

Doctor of Philosophical Sciences, Professor, Head of the Department of Social Work

Посилання

Kapska, A. Y., Bezpalko, O. V., Vainola, R. K. (2002). Aktualni problemy sotsialno-pedahohichnoi roboty (modulnyi kurs dystantsiinoho navchannia) [Actual problems of social-pedagogical work (modular course of distance learning)]. A. Y. Kapska (Ed.). Kyiv [in Ukrainian].

Ball, H. O. (2003). Suchasnyi humanizm i osvita: sotsialno-filosofski ta psykholoho-pedahohichni aspekty [Modern humanism and education: socio-philosophical and psycho-pedagogical aspects]. Rivne: Lista-M [In Ukrainian].

Bevz, H. M., Piesha, I. V. (2001). Dytyna v pryiomnii simyi: notatky psykholoha [A child in a foster family: psychologist’s notes]. Kyiv: UISD [in Ukrainian].

Bezpalko, O. V. (2006). Orhanizatsiia sotsialnopedahohichnoi roboty z ditmy ta moloddiu u terytorialnii hromadi: teoretyko-metodychni osnovy [Organization of social and pedagogical work with children and youth in the territorial community: theoretical and methodological foundations]. Kyiv: Nauk. svit [in Ukrainian].

Bezpalko, O. V. (2009). Sotsialna pedahohika: skhemy, tablytsi, komentari [Social pedagogy: diagrams, tables, comments]. Kyiv: Tsentr uchbovoyi l-ry [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti. Kn. 1: Osobystisno oriientovanyi pidkhid: teoretyko-tekhnolohichni zasady [Education of the person. Vols. 1: Personalityoriented approach: theoretical and technological principles]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Deinstytutsializatsiia ta transformatsiia posluh dlia ditei: posib. z naikrashchykh praktyk [De-institutionalising and transforming children's services. A Guide to Good Practice]. (2009). Kyiv: Vydavn. dim «Kalyta» [in Ukrainian].

Derzhavna tematychna dopovid pro stanovyshche ditei v Ukraini za pidsumkamy 2008 roku «Realizatsiia prava dytyny na vykhovannia v simi» [State thematic report on the situation of children in Ukraine on the results of 2008 "Im-plementation of the right of the child to education in the fami-ly"]. (2010). dsmsu.gov.ua. Retrieved from http://dsmsu.gov.ua/index/ua/material/4502 [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Kalchenko, L. V. (2009). Pedahohichni umovy sotsialnoho zakhystu bezdohliadnykh ditei u prytulkakh dlia nepovnolitnikh [Pedagogical conditions of social protection of homeless children in shelters for minors]. Candidate’s thesis. Luhansk: Luhan. nats. un-t im. T. Shevchenka [in Ukrainian].

Karaman, O. L. (2004). Zakhyst dytynstva yak sotsialno-pedahohichna katehoriia, yii sutnist i zmist [Protection of childhood as a socio-pedagogical category, its essence and content]. Sotsialna pedahohika: teoriia ta praktyka – Social pedagogy: theory and practice, 1, 10–18 [in Ukrainian].

Fedorchenko, T. Ye. (2010). Dytiacha ahresyvnist : problemy, profilaktyka [Child aggression: problems, prevention]. V. M. Orzhekhovska (Ed.). Cherkasy: PP Chabanenko Yu. A. [in Ukrainian].

Fedorchenko, T. Ye. (2011). Profilaktyka deviantnoi povedinky shkoliariv v umovakh sotsiokulturnoho seredovyshcha: sotsialno-pedahohichnyi aspekt [Prevention of deviant behavior of schoolchildren in conditions of sociocultural environment: socio-pedagogical aspect]. Cherkasy: PP Chabanenko Yu. A. [in Ukrainian].

Furman, A. V. (1995). Metodolohichnyi analiz systemy rozvyvalnoho navchannia [Methodological analysis of the system of developmental education]. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology, 1, 7-12 [in Ukrainian].

Furman, A. V. (2007). Teoriia navchalnykh problemnykh sytuatsii: psykholoho-dydaktychnyi aspect [The theory of educational problem situations: the psycho-didactic aspect]. Ternopil: Aston [in Ukrainian].

Chernukha, N. M. (2006). Intehratsiia vykhovnykh vplyviv suspilstva v suchasnomu osvitnomu seredovyshchi [Integration of Educational Effects of Society in the Modern Educational Environment]. Luhansk: Alma-mater [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Shandruk, S. K., Krupnyk, Z. I., & Osetrova, O. A. (2018). ПРОБЛЕМНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я У СУЧАСНОЇ МОЛОДІ. Науковий вісник Полісся, 2(3(11), 190–196. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/121020