ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ВИЩОЇ ОСВІТИ: АНАЛІЗ МОЖЛИВОСТЕЙ ТА ЗАГРОЗ
Ключові слова:
економічна безпека, система вищої освіти, чинники (можливості та загрози) економічної безпеки вищої освіти, коефіцієнт сприятливості (несприятливості) зовнішнього середовищаАнотація
Актуальність теми дослідження. Вища освіта, як складова забезпечення конкурентоспроможності і економічної безпеки країни, є найбільш вразливою ланкою для викликів глобалізації та внутрішніх загроз, що обумовлює необхідність дослідження чинників економічної безпеки вищої освіти та розробки відповідної стратегії. Постановка проблеми. Процеси розвитку системи вищої освіти на сучасному етапі потребують дослідження чинників (загроз та можливостей), що обумовлює необхідність розробки відповідного методологічного обґрунтування. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблематику економічної безпеки вищої освіти досліджували такі вітчизняні та зарубіжні вчені як: Алимова Н. К., Батова В. Н., Вахович І. М., Дмітрієв С. М., Мітяков С. Н., Плотніков М. В., Ширяєв М. В. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Управління економічною безпекою вищої освіти потребує розробки методологічних основ аналізу чинників економічної безпеки вищої освіти, алгоритму їх діагностики, визначення критеріїв та граничних значень індикаторів економічної безпеки. Постановка завдання. Систематизація основних чинників та розробка методичного підходу щодо оцінювання їх сукупного впливу на рівень економічної безпеки вищої освіти. Виклад основного матеріалу. У статті визначено існуючі проблеми та систематизовано чинники, які найбільш суттєво впливають на перспективи розвитку системи вищої освіти України; запропоновано використання коефіцієнта сприятливості (несприятливості) зовнішнього середовища для оцінки їх сукупного впливу. Висновки. Систематизація та аналіз внутрішніх і зовнішніх чинників економічної безпеки вищої освіти створить підґрунтя для превентивного і оперативного попередження небажаних наслідків в процесі розробки стратегії розвитку вищої освіти.Посилання
Plotnikov, N. V. (2015). Teoreticheskie i prakticheskie aspekty opredeleniya ugroz vysshego obrazovaniya [Teoreticheskie i prakticheskie aspekty opredeleniia ugroz vysshego obrazovaniia]. Novaya nauka: opyt, traditsii, innovatsii – New science: experience, traditions, innovations, 3, 120-127 [in Russian].
Reznik, S. D. (Ed.). (2013). Upravlenie ekonomicheskoy bezopasnostyu vysshego uchebnogo zavedeniya [Management of economic security of a higher educational institution]. Moscow: INFRA-M [in Russian].
Dmitriev, S. M., Shiryaev, M. V., Mityakov, S. N. (2014). Ekonomicheskaya bezopasnost tekhnicheskogo vuza: kontseptualnye osnovy [The economic security of a technical university: the conceptual framework]. Vysshee obrazovanie v Rossii – Higher education in Russia, 2, 59–66 [in Russian].
Kolobov, A. A., Omelchenko, I. N., Orlov, A. I. (2008).
Menedzhment vysokikh tekhnologiy. Integrirovannye proizvodstvenno-korporativnye struktury: organizatsiya, ekonomika, upravlenie, proektirovanie, effektivnost, ustoychivost [Management of high technologies. Integrated production and corporate structures: organization, economics, management, design, efficiency, sustainability]. Moscow: Izdatelstvo „Ekzamen” [in Russian].
Batova, V. N. (2015). Ekonomicheskaya bezopasnost uchrezhdeniya vysshego professionalnogo obrazovaniya v usloviyakh globalizatsii [The economic security of the institution of higher professional education in the context of globalization]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya – Modern problems of science and education, 1(1). Retrieved from http://www.science-education.ru [in Russian].
Vakhovych, I. M., Ishchuk, L. I., Pyrih, S. O. (2014). Stan i problemy vyshchoyi osvity v Ukrayini [State and Problems of Higher Education in Ukraine]. Aktualni problemy ekonomiky – Actual problems of the economy, 1(151), 63-69 [in Ukrainian].
Kendall, M. G. (1995). Rank Correlation Methods. NY: Hafner Publ.Go [in English].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).