ДИСТРИБУЦІЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ЗБУТОВИХ СТРУКТУР В ТУРИЗМІ
Ключові слова:
дистрибуція, збут туристичних продуктів (послуг), туристичний продукт, туроператор, турагентАнотація
Актуальність теми дослідження. Необхідність удосконалення управління дистрибуцією послуг та побудови ефективної системи збуту, необхідної для функціонування і розвитку підприємств на ринку обумовлена зростаючою конкуренцією у туристичній сфері на фоні зменшення попиту на послуги. Постановка проблеми. Важливим є вивчення та обґрунтування теоретичних та методичних засад, практичних рекомендацій щодо управління дистрибуцією туристичних послуг. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблеми теорії та практики управління дистрибуцією туристичних послуг знайшли відображення у працях таких закордонних та вітчизняних вчених, як: Дж. Болт, Д. Бухаліс, Д. Джоббер, Дж. Ланкастер, Г. Стюарт; у сфері туризму: Л. Балабанова [1], Р. Келвін, Ф. Котлер, Дж. Майкензі, С. Мельниченко [2], Г. Михайліченко [3], Г. Осмоловський, Т. Примак та ін. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Науковцями недостатньо досліджені питання управління дистрибуцією туристичних послуг з урахуванням чинників зовнішнього середовища, конкурентного впливу, маркетингових інновацій та сучасних IT-технологій. Постановка завдання. Стаття покликана визначити дієві системи дистрибуції туристичних послуг, які повинні здійснюватись на основі їх збутового потенціалу, каналів просування туристичних продуктів (прямих, непрямих) та формування стратегій. Виклад основного матеріалу. Стаття присвячена розробці теоретичних та методичних підходів, практичних рекомендацій щодо управління дистрибуційною діяльністю туристичних підприємств. Визначено, що побудова дієвої системи дистрибуції туристичних послуг повинна здійснюватись на основі їх збутового потенціалу, каналів просування туристичних продуктів (прямих, непрямих) та формування стратегій. Розглядається застосування електронної дистрибуції в туризмі. Висновки. Стратегічні основи організації дистрибуційної діяльності в туризмі рекомендовано формувати, зосередившись на основі традиційних і нових каналів продажу туристичних послуг, їх взаємного впливу і розвитку, що забезпечить надання передових технологій, розвитку глобальної дистрибуції, що, безумовно, підвищує якість послуг.Посилання
Balabanova, L. V., Mitrokhina, Y. P. (2011). Upravlinnia zbutovoiu politykoiu [Management of sales policy]. Кyiv: Center for Educational Literature [in Ukrainian].
Melnychenko, S., Esipova, K. (2010). Internettekhnolohii v diialnosti turystychnykh pidpryiemstv [Internet technology in the activities of tourism enterprises]. Visnyk Kyiv. nats. torh.-ekon. un-tu – Bulletin of the Kiev National Trade University, 6(202), 35-47 [in Ukrainian].
Mykhaylychenko, H. E. (2012). Innovatsiinyi rozvytok turyzmu [Innovative Tourism Development]. Кyiv: Kiev National Trade University [in Ukrainian].
Zaiachkovska, H. A. (2012). Zbutova polityka turystychnykh pidpryiemstv [Marketing policies of tourism enterprises]. Innovatsiina ekonomika. Marketynh ta tsinoutvorennia – Innovative economy. Marketing and pricing, 27, 204-208 [in Ukrainian].
Horbachev, M., Hazin, І. (2014). Distributsiia i prodvizhenie produkta na rynke [Distribution and promotion of the product in the market]. Rostov-on-Don: Pheniks [in Russian].
Muzychka, Ye. O. (2015). Upravlinnia zbutovoiu diialnistiu turystychnykh pidpryiemstv [Managing the marketing activities of tourism enterprises]. Extended abstract of candidate's thesis. Kyiv: Kyiv National Trade University [in Ukrainian].
Osmolovsky, H. N., Korshunova, А. H. (2015). Kanaly distributsii v turizme i gostepriimstve [Distribution channels in tourism and hospitality]. Slavyanskiy forum – The Slavic Forum, 1(7), 214-229 [in Russian].
Primak, T. E. (2014). Issledovanie potentsiala sovremennykh kanalov distributsii segmentov turisticheskikh uslug [A study of the potential of modern distribution channels for tourism services segments]. Visnyk DITB – Bulletin of DETB, 18, 193-197 [in Russian].
Ofitsiinyi sait IT-tour [Official site of IT-Tour]. www.ittour.com.ua. Retrieved from http://www.ittour.com.ua/ [in Russian].
Ofitsiinyi sait TripMyDream [Official site of TripMyDream]. tripmydream.com. Retrieved from https://tripmydream.com/ [in Russian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).