КОНЦЕПЦІЇ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА: МІЖНАРОДНИЙ АСПЕКТ
Ключові слова:
соціальне підприємство, соціальне підприємництво, концепціяАнотація
Актуальність теми дослідження. Активність соціальних підприємств розповсюджується практично на всі види діяльності - від виробничої сфери до соціальних послуг, охорони природи, ресурсозбереження тощо, саме тому важливим є вивчення особливостей їх розвитку з огляду їх функціонування у різних частинах світу. Постановка проблеми. Активізація розвитку соціального підприємництва в Україні потребує глибокого та ґрунтовного вивчення особливостей розвитку соціального підприємництва закордоном. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідженням та виокремленням концепцій соціального підприємництва займалися ряд науковців, а саме: Гришина Я. С., Дефурні Дж., Янг Д. та ін. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Визначено основні та додаткові риси американської та європейської концепції соціального підприємництва. Постановка завдання. Мета даної статті полягає у виокремленні та узагальненні характеристик двох основних концепцій соціального підприємництва: американської та європейської. Викладення основного матеріалу. В статті показано, що на процеси формування і розвитку соціальних підприємств впливають особливості соціального-економічного і культурного розвитку, традиції ведення бізнесу, самоорганізації населення у вирішенні суспільних проблем, що і обумовило виникнення двох основних концепцій соціального підприємництва: американської та європейської, тобто основних поглядів та розуміння соціального підприємництва у США та Європі. Висновки. У результаті проведеного дослідження визначено характерні риси кожної із розглянутих концепцій соціального підприємництва.Посилання
Gulbekyan, M. (2014). Opyt razvitija socialnogo predprinimatelstva v SShA [Experience of development of social business in the USA]. Moscow [in Russian].
Safarov, S. M. (2014). Osnovy socialnogo predprini matelstva [Foundations of Social Entrepreneurship]. Ivanovo: Publishing House "Grove" [in Russian].
Young, D. (2001). Social Enterprise in the United States: Alternate Identities and Forms. business.ualberta. Retrieved from https://business.ualberta.ca/- /media/business/centres/cccsr/ccse/documents/generalinfor mation/papers/paperyoung.pdf [in English].
Batalina, M. (2008). Obzor opyta i kontseptsiy sotsialnogo predprinimatelstva s uchetom vozmozhnostey ego primeneniya v sovremennoy Rossii [Review of experience and concepts of social entrepreneurship, taking into account the possibilities of its application in modern Russia]. hse.ru. Retrieved from http://www.hse.ru/data/266/351/1237/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F.pdf [in Russian].
Grishina, Y. S (2012). Sravnitelno-pravovoe issledovanie socialnogo predprinimatelstva v stranah Ameriki i Evropy [Comparative legal study of social entrepreneurship in the countries of America and Europe]. Vestnik Permskogo Universiteta - The Bulletin of Perm University, 2 (16), 111 -121 [in Russian].
Defourny, J. (2010). Conceptions of Social Enterprise and Social Entrepreneurship in Europe and the United States: Convergences and Divergences. Journal of Social Entrepreneurship, 1(1), 32 - 53 [in English].
Loosemore, M. & Higgon, D. (2015). Social Enterprise in the Construction Industry: Building Better Communities [in English].
Udodova, V. I. (2013). Doslidzhennia dosvidu funktsionuvannia natsionalnykh modelei sotsialnoho pidpryiemnytstva [The study of the experience of functioning of national models of social entrepreneurship]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krainoznavstvo. - Bulletin of Kharkiv National University. Series: "International Relations. Economy. Country Studies. Tourism", 1042, 105 - 108 [in Ukrainian].
Defourny, J. & Nyssens, M. (2010). Social enterprise in Europe: At the crossroads of market, public policies and third sector. Policy and Society, 29, 231 – 242 [in English].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).