КОНКУРЕНТНІ СТРАТЕГІЇ В ГАЛУЗІ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ: РОЗРОБКА ТА РЕАЛІЗАЦІЯ В УМОВАХ ПОВІЛЬНОГО ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

онкурентні стратегії, стратегічне маркетингове планування, лідерство за витратами, диференціація, роздрібна торгівля

Анотація

Актуальність теми дослідження. В умовах помірного економічного зростання, що супроводжується зниженням купівельної спроможності населення особливої ваги набуває питання розробки та реалізації конкурентних стратегій підприємств роздрібної торгівлі. Постановка проблеми. Конкурента стратегія зниження витрат та цін забезпечує більш сприятливу конкурентну позицію в реаліях України для лідерів галузі. Для низки тих підприємств, що слідують стратегії диференціації, необхідно ідентифікувати набір вирішальних конкурентних переваг, відмінних від цінових ме-тодів та маючих цінність для споживача. Аналіз останніх досліджень і публікацій. В розвиток класичних закордонних праць з теорії стратегічного планування M. Портера, Ф. Котлера, Д. Кравенса та М. МакДональда, питання формування стратегій досліджують такі вітчизняні вчені, як Бай С. І., Каракай Ю. В., Шершньова З. Є., Артеменко Л. П. та інші. Вивченням питання розвитку роздрібної торгівлі займаються такі вчені економісти як, Мазаракі А. А., Дідків-ська Л. І., Точилій В. О., П’ятницька Г. Т. та інші. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Наявні кількісні та якісні характеристики нецінових факторів, які визначають процес прийняття рішень про вибір місця здійснення покупки, не відображають специфіку споживчого ринку України. Постановка завдання. Визначити пріоритетні напрямки для проведення стратегічного маркетингового аналізу, що враховують сучасний стан галузі та ринку. Дослідити та визначити особливості розробки конкурентних стратегій, їх недоліки та переваги в умовах високого ступеня невизначеності та мінливості факторів підприємницького середовища. Виклад основного матеріалу. Ціна залишається найважливішим фактором конкурентної переваги в галузі роздрібної торгівлі в умовах повільного економічного росту. Великі частки ринку та подальший зріст компаній - лідерів за рахунок експансії є індикаторами конкурентної сили підприємств - лідерів за витратами. Спостерігаються процеси перерозподілу ринку та збільшення інтенсивності конкуренції між існуючими операторами. Висновки. Належне дослідження споживчих преференцій стосовно альтернативних каналів роздрібної торгівлі та нецінових чинників конкурентних стратегій забезпечуватиме підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств в галузі.

Біографії авторів

Dariia Valeriivna Sai, Kyiv National University of Trade and Economics

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor at the Department of International Economic Relations

Iryna Mykolaivna Sevruk, Kyiv National University of Trade and Economics

Candidate of Economic Sciences, Senior Lecturer of the Department of International Economic Relations

Julia Mykolaivna Tunitska, Kyiv National University of Trade and Economics

Candidate of Economic Sciences, Senior Lecturer at the Department of International Economic Relations

Посилання

Kotler, P. & Keller, K. L. (2012). Marketing Management (14th ed.). Prentice Hall: ―Pearson Education‖ [in English].

Mongay, J. (2006). Strategic Marketing. A literature review on definitions, concepts and boundaries. AUB, SBS, MPRePEc [in English].

Gilligan, C. & Wilson, R. (2009). Strategic Marketing Planning. (2nd ed.). Italy: ―Butterworth-Heinemann‖ [in English].

GfK: Gipermarkety — samyy dinamichno razvivay-ushchiysya kanal sovremennoy roznitsy v 2015 godu. [Hypermarkets are the most dynamically developing modern retail channel in 2015]. (2015, Ocotber 15). retailers.ua. Retrieved from http://retailers.ua/news/menedjment/2592-gipermarketyi-yavlyayutsya-samyim-dinamichno-razvivayuschimsya-kanalom-sovremennoy-roznitsyi-v-2015-godu [in Ukrainian]

Ukraine Economic Update (2017, April). worldbank.org. Retrieved from http://www.worldbank.org/en/country/ukraine/publication/economic-update-spring-2017 [in English].

Yak zminylysia dokhody ukraintsiv za 15 rokiv (infohrafika). [How have the incomes of the Ukrainian changed over past 15 years (infographics)]. (May 11, 2017). news.finance.ua. Retrieved from http://news.finance.ua/ua /news/-/401212/yak-zminylysya-dohody-ukrayintsiv-za-15-rokiv-infografika [in Ukrainian].

Hryhorenko, Yu. (2016, December 31). Torgovlya s priznakami optimizma. [Commerce with the optimism features]. trademaster.ua. Retrieved from https://trademaster.ua/rukov_ved/312287 [in Russian].

Zaitsev, I., Maranchak, M. (2017). Top-10 produktovykh merezh Ukrainy za kilkistiu mahazyniv. [Top -10 FMCG chains in Ukraine in terms of number of shops in 2016]. rau.ua. Retrieved from https://rau.ua/uk/novyni /krupnejshie-fmcg-2016/ [in Ukrainian].

V Ukraine stali aktivnee razvivatsya seti supermarketov [Supermarket chains began to develop more actively in Ukraine]. (2017, August 10). uamarket.info. Retrieved from http://www.uamarket.info/v-ukraine-stali-aktivnee-razvivatsya-seti-supermarketov/ [in Russian].

Morschetta, D., Swoboda, B. & Schramm-Klein, H. (2006). Competitive strategies in retailing an investigation of the applicability of Porter‘s framework for food retailers. Journal of Retailing and Consumer Services, 13, 275–287 [in English].

##submission.downloads##

Як цитувати

Sai, D. V., Sevruk, I. M., & Tunitska, J. M. (2018). КОНКУРЕНТНІ СТРАТЕГІЇ В ГАЛУЗІ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ: РОЗРОБКА ТА РЕАЛІЗАЦІЯ В УМОВАХ ПОВІЛЬНОГО ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ. Науковий вісник Полісся, 2(1(13), 183–190. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/139848