ЗАГРОЗИ ТА ПЕРЕВАГИ ІНСТИТУЦІЙНОГО ПІДҐРУНТЯ ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ АСИМЕТРІЮ РИНКУ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Ключові слова:
асиметрія транспортних ринків, асиметрія у транспортній сфері, інституційне підґрунтя, зовнішні та внутрішні чинники асиметріїАнотація
Актуальність теми дослідження. Інституційне підґрунтя, що створює наявність асиметрії транспортних ринків обумовлюється недоліками відповідного законодавчого забезпечення що змушує переорієнтовувати вантажопотоки в іншому напрямку. Постановка проблеми є аналіз чинного законодавства на предмет оцінки регуляторного впливу на ринки транспортних послуг та виявлення положень які становлять ті чи інші перешкоди. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Ще у 1990 рокі іншого сторіччя була використана теорія асиметричності. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Асиметрія обумовлюється зовнішніми та внутрішніми чинниками: інституційними перешкодами з боку третіх країн та відсутністю власного інституційного забезпечення. Постановка завдання. Дослідження впливу інституційного підґрунтя на рівень асиметрії транспортного ринку та виявлення напрямки її усунення. Виклад основного матеріалу. Зміст інституційного підґрунтя якій створює наявність асиметрії транспортних ринків які впливають, головним чином, на створення штучних перешкод на шляху вільного прасування товарів внутрішніми водними шляхами України. Аналізуя ситуацію що склалася на внутрішньому ринку транспортних послуг в України та два основних законопроекту про внутрішній водний транспорт що представлені на розгляд до Верховній раді України, які й будуть визначати та регулювати подальшу ситуацію. Визначаються недоліки та неврахування де яких моментів у цих законопроектах. Це дозволить створити одинакові умови здійснення пе-ревезень річковим транспортом для національних та іноземних перевізників. Що знизити рівень асиметрії на внутрішньому транспортному ринку України. Висновки. Усунення асиметрії що склалася на ринку внутрішніх перевезень України слід пов’язувати з такими головними вимогами до розробки відповідного інституційного забезпечення, які повинні відповідати існуючий системі міжнародних угод і правил, а також створювати рівні умови для всіх учасників ринку водних перевезень, незалежно від форми власності.Посилання
Ackerlof, G. A. (1994). Rynok "limonov": neopredelennost kachestva i rynochnyy mekhanizm [The Market for «Lemons»: Quality Uncertainty and the Marcket Mechanism]. (E. I. Nikolaenko, Trans) THESIS, 5, 91-104 [in Russian].
Spence, A. M., Caves, R. E., Porter, M. E. (1980). Industrial Organization in an Open Economy. Cambridge: Harvard University Press [in English].
Veb-sait “Reki Mira” [Website “Rivers of the World”]. world-river.ru. Retrieved from http://world-river.ru/ [in Russian].
Civil service of Ukraine (n.d.). Perevezennia vantazhiv richkovym transportom [Transportation of goods by river transport]. www.ukrstat.gov.ua. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].
Vnutrishnii vodnyi transport Ukrainy: problemy i perspektyvy rozvytku [Inland water transport in Ukraine: prob-lems and prospects of development]. (June 17, 2016). provse.te.ua. Retrieved from https://provse.te.ua /2016/06/vnutrishnij-vodnyj-transport-ukrajiny-problemy-i-perspektyvy-rozvytku/ [in Ukrainian].
Proekt Zakonu pro vnutrishnii vodnyi transport 2475a (doopratsovanyi): vid 05 lystopada 2016 [Draft Law on Inland Water Transport 2475a (revised): from November 5 2016]. iportal.rada.gov.ua. Retrieved from http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511 =56230 [in Ukrainian].
Proekt Zakonu pro vnutrishnii vodnyi transport 2475a-3 (doopratsovanyi): vid 10 zhovtnia 2017 [Draft Law on Inland Water Transport 2475a-3 (revised): from October 10 2017]. iportal.rada.gov.ua. Retrieved from http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511 =62046 [in Ukrainian].
Ingenernyi ekspertno-ocinochnyi zvit vid 29 lypnia 2017 roku [Engineering Expert Assessment Report dated July 29, 2016]. (n.d.). nibulon.com. Retrieved from http://nibulon.com/news/novini-kompanii/pidsumki-2016-17-mr-nibulon-pidtverdiv-status-lidera-na-rinku-zerna.html [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).