ЗАГРОЗИ ТА ПЕРЕВАГИ ІНСТИТУЦІЙНОГО ПІДҐРУНТЯ ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ АСИМЕТРІЮ РИНКУ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

Автор(и)

Ключові слова:

асиметрія транспортних ринків, асиметрія у транспортній сфері, інституційне підґрунтя, зовнішні та внутрішні чинники асиметрії

Анотація

Актуальність теми дослідження. Інституційне підґрунтя, що створює наявність асиметрії транспортних ринків обумовлюється недоліками відповідного законодавчого забезпечення що змушує переорієнтовувати вантажопотоки в іншому напрямку. Постановка проблеми є аналіз чинного законодавства на предмет оцінки регуляторного впливу на ринки транспортних послуг та виявлення положень які становлять ті чи інші перешкоди. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Ще у 1990 рокі іншого сторіччя була використана теорія асиметричності. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Асиметрія обумовлюється зовнішніми та внутрішніми чинниками: інституційними перешкодами з боку третіх країн та відсутністю власного інституційного забезпечення. Постановка завдання. Дослідження впливу інституційного підґрунтя на рівень асиметрії транспортного ринку та виявлення напрямки її усунення. Виклад основного матеріалу. Зміст інституційного підґрунтя якій створює наявність асиметрії транспортних ринків які впливають, головним чином, на створення штучних перешкод на шляху вільного прасування товарів внутрішніми водними шляхами України. Аналізуя ситуацію що склалася на внутрішньому ринку транспортних послуг в України та два основних законопроекту про внутрішній водний транспорт що представлені на розгляд до Верховній раді України, які й будуть визначати та регулювати подальшу ситуацію. Визначаються недоліки та неврахування де яких моментів у цих законопроектах. Це дозволить створити одинакові умови здійснення пе-ревезень річковим транспортом для національних та іноземних перевізників. Що знизити рівень асиметрії на внутрішньому транспортному ринку України. Висновки. Усунення асиметрії що склалася на ринку внутрішніх перевезень України слід пов’язувати з такими головними вимогами до розробки відповідного інституційного забезпечення, які повинні відповідати існуючий системі міжнародних угод і правил, а також створювати рівні умови для всіх учасників ринку водних перевезень, незалежно від форми власності.

Біографії авторів

Svetlana Mykhailivna Mykhailivna Minakova, Institute of Market Problems and Economic& Ecological Research

Doctor of Economics, Associate professor, Senior Researcher at the Transport Services Market Department

Olena Andriivna Lypynska, Institute of Market Problems and Economic& Ecological Research

Doctor of Economics, Senior Researcher, Senior Researcher at the Transport Services Market Department

Vitaly Mykhailovych Minakov, Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor, Associate Professor at the Department of Machine-Building

Посилання

Ackerlof, G. A. (1994). Rynok "limonov": neopredelennost kachestva i rynochnyy mekhanizm [The Market for «Lemons»: Quality Uncertainty and the Marcket Mechanism]. (E. I. Nikolaenko, Trans) THESIS, 5, 91-104 [in Russian].

Spence, A. M., Caves, R. E., Porter, M. E. (1980). Industrial Organization in an Open Economy. Cambridge: Harvard University Press [in English].

Veb-sait “Reki Mira” [Website “Rivers of the World”]. world-river.ru. Retrieved from http://world-river.ru/ [in Russian].

Civil service of Ukraine (n.d.). Perevezennia vantazhiv richkovym transportom [Transportation of goods by river transport]. www.ukrstat.gov.ua. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].

Vnutrishnii vodnyi transport Ukrainy: problemy i perspektyvy rozvytku [Inland water transport in Ukraine: prob-lems and prospects of development]. (June 17, 2016). provse.te.ua. Retrieved from https://provse.te.ua /2016/06/vnutrishnij-vodnyj-transport-ukrajiny-problemy-i-perspektyvy-rozvytku/ [in Ukrainian].

Proekt Zakonu pro vnutrishnii vodnyi transport 2475a (doopratsovanyi): vid 05 lystopada 2016 [Draft Law on Inland Water Transport 2475a (revised): from November 5 2016]. iportal.rada.gov.ua. Retrieved from http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511 =56230 [in Ukrainian].

Proekt Zakonu pro vnutrishnii vodnyi transport 2475a-3 (doopratsovanyi): vid 10 zhovtnia 2017 [Draft Law on Inland Water Transport 2475a-3 (revised): from October 10 2017]. iportal.rada.gov.ua. Retrieved from http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511 =62046 [in Ukrainian].

Ingenernyi ekspertno-ocinochnyi zvit vid 29 lypnia 2017 roku [Engineering Expert Assessment Report dated July 29, 2016]. (n.d.). nibulon.com. Retrieved from http://nibulon.com/news/novini-kompanii/pidsumki-2016-17-mr-nibulon-pidtverdiv-status-lidera-na-rinku-zerna.html [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Minakova, S. M. M., Lypynska, O. A., & Minakov, V. M. (2018). ЗАГРОЗИ ТА ПЕРЕВАГИ ІНСТИТУЦІЙНОГО ПІДҐРУНТЯ ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ АСИМЕТРІЮ РИНКУ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ. Науковий вісник Полісся, 1(2(14), 64–69. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/140210

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ