ОЦІНКА ФАКТОРІВ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ УСПІХИ І НЕВДАЧІ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2410-9576-2018-1-2(14)-216-221

Ключові слова:

інноваційні проекти, фактори успішної реалізації проектів

Анотація

Актуальність теми дослідження. Важливість аналізу факторів успішної реалізації інноваційних проектів обумовлюється впливом інновацій на сучасну високотехнологічну економіку. Постановка проблеми: невизначеність комплексу факторів, що впливають на реалізацію інноваційних проектів. Аналіз останніх досліджень. Виявлені такі причини невдач проектів: поверхневий аналіз ринку, виробничі проблеми при переході від зразка до серійних партій, дефіцит фінансових ресурсів, проблеми комерціалізації. Виділення недосліджених частин проблеми. Закордонні дослідження спираються на обстеження інноваційних проектів, що має для України інтерес, однак малокорисно внаслідок несхожості макроекономічних і бізнесових умов. Актуальним є дослідження вітчизняних інноваційних проектів на великому масиві даних. Постановка завдання. Метою є аналіз бізнес-планів інноваційних проектів для виявлення залежності між характеристиками проектів і шансами на успішну ринкову реалізацію. Виклад основного матеріалу. Спирачись на бізнес-плани, були визначені три групи показників: -вихідні характеристики проекту (оригінальність, ресурсне забезпечення, готовність виконавців, обсяг робіт тощо); -очікувані проблеми виконання проекту; -ймовірність ринкової реалізації проекту. Запропонована шкала для визначення кількісних оцінок показників і схема обробки. Проаналізовано 24 бізнес-плани інноваційних проектів. Тематика проектів охоплює пріоритетні науково-технічні напрями: машинобудування, приладобудування, паливно-енергетичний комплекс, енергозаощадження, нові матеріали, агротехнології. Висновки. Аналіз ресурсних складових проектів показує високий рівень технічних можливостей виготовлення запланованої продукції. Однак, потенційно високий рівень значимості, інноваційності та технічної завершеності проектів не знаходить втілення на етапах ринкового впровадження продукції з причин нехтування маркетинговим плануванням.

Біографії авторів

Уляна Леонідівна Гилка, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

кандидат економічних наук, старший викладач кафедра управління підприємницькою та туристичною діяльністю

Олена Іванівна Яковенко, Ізмаїльський державний гуманітарний університет

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри управління підприємницькою та туристичною діяльністю

Посилання

Санто, Б. Инновации как средство экономического развития / Б. Санто. – М. : Прогресс, 2001. – 397 с.

Кузьмін, О. Є. Інвестиційна та інноваційна діяльність : монографія / О. Є. Кузьмін, С. В. Князь. – Львів : ЛБІ НБУ, 2003. – 233 с.

Варналій, З. С. Конкурентоспроможність національної економіки: проблеми та пріоритети інноваційного забезпечення / З. С. Варналій. – Київ : Знання, 2013. – 387 с.

Мухин, А. П. Коммерциализация научно-технических разработок /А. П. Мухин, Н. В. Арзамасцев, В. П. Ващенко. – М. : АМиР, 2001. – 192 с.

Микитюк, П. П. Інноваційний менеджмент / П. П. Микитюк. – Тернопіль: Економічна думка, 2006. – 295 с.

Твисс, Б. Управление научно-техническими нововведениями / Б. Твисс. – М. : Экономика, 1989. – 271 с.

Cooper, R. G. The Dimensions of Industrial New Product Success and Failure / R. G. Cooper // Journal of Marketing. – 1979. – № 43. – P. 93-103.

Ламбен, Ж.-Ж. Стратегический маркетинг / Ламбен Жан-Жак – Санкт-Петербург : Наука, 1996. – 583с.

Аллен, К. Р. Продвижение новых технологий на рынок : пер. с англ. – М. : БИНОМ. Лаборатория знаний, 2007. – 455 с.

Краснокутська, Н. В. Інноваційний менеджмент / Н. В. Краснокутська. – К. : КНЕУ, 2003. – 504 с.

Калюжний, В. В. Зв'язок між управлінням унікальністю продукту проекту та "провалами" проектів / В. В. Калюжний // Економіка. Менеджмент. – 2010. – № 22 (2). – С .173-188.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-30

Як цитувати

Гилка, У. Л., & Яковенко, О. І. (2021). ОЦІНКА ФАКТОРІВ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ УСПІХИ І НЕВДАЧІ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ. Науковий вісник Полісся, 1(2(14), 216–221. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2018-1-2(14)-216-221