КРАУДСОРСИНГ ЯК СКЛАДОВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2018-2-2(14)-39-47Ключові слова:
інтелектуальний капітал, людський капітал, організаційний капітал, краудсорсингАнотація
Актуальність теми дослідження. В сучасних умовах господарювання підприємствам важливо формувати необхідний обсяг інтелектуального капіталу. Постановка проблеми. Більшість вітчизняних підприємств не приділяє належної уваги даному питанню. Саме тому, досить важливим є визначення напрямків його зростання. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання управління інтелектуальним капіталом, його впливу на інноваційну діяльність розглядались в працях Л. Антонюк, С. В. Захарінка, А. Кендюхова, Г. Р. Натрошвілі, В. Ціпуринди, Л. Федулової. Питання, пов’язані із краудсорсингом розглядаються такими вченими як П. Вітла, Дж. Хоув, Майстренко О. В., Хіміч І. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Важливим є дослідження питання використання краудсорсингу вітчизняними підприємствами як способу збільшення інтелектуального капіталу. Постановка завдання. Необхідним є оцінювання чинників, які впливають на інтелектуальний капітал промислових підприємств, визначення можливості підвищення ефективності його використання за допомогою краудсорсингу. Виклад основного матеріалу. Досліджено складові інтелектуального капіталу. Проаналізовано індекси економіки знань України та розвинених країн. Визначено сутність краудсорсингу, його складові, досліджено сучасні приклади його застосування у Світі та в Україні. Визначено, що в Україні даний інструмент використовується переважно у соціальній сфері. Обґрунтовано важливість його використання в підвищенні інтелектуальної складової інноваційної діяльності вітчизняних підприємств. Висновки. Встановлено, що досить перспективним для вітчизняних підприємств може стати активне залучення студентів в діяльність підприємства. Розроблено для промислових підприємств рекомендації щодо підвищення уваги до краудсорсингу як важливого джерела зростання інтелектуального капіталу.Посилання
Drucker, P. (1993). Post-Capitalist Society. New York: Harper Business [in English].
Di Stefano, P. J., Kalbaugh, G. E. (1999). Intellectual Capital. Rough Notes, 142 (7), 94-95 [in English].
Tsipurynda, V. (2013). Faktory formuvannia intelektualnoho kapitalu [Factors for the formation of intellectual capital]. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho torhivelno-ekonomichnoho universytetu – Bulletin of the Kiev National Trade and Economic University, 2, 18-28 [in Ukrainian]
Bontis, N. (1996). There’s a Price On Your Head: Managing Intellectual Capital Strategically. Business Quarterly, 60(4), 40-47 [in English].
Bassi, L. J. (1997) Harnessing the power of intellectual capital. Training & Development, 51 (12), 25-30 [in English].
Eurostat regional yearbook 2017. (2017). ec.europa.eu. Retrived from http://ec.europa.eu/regional _policy/en/newsroom/news/2017/09/14-09-2017-eurostat-regional-yearbook-2017 [in English].
Whitla, P. (2009). Crowdsourcing and Its Application in Marketing Activities. Contemporary Management Research, 5, 1, 15-28 [in English].
Ellis, S. A. (2014). History of collaboration, a future in crowdsourcing: Positive impacts of cooperation on British librarianship. Libri, 64 (1), 1-10 [in English].
Howe, J. (2006). The rise of crowdsourcing. Wired Magazine, 14, 6, 1-4 [in English].
Taeihagh, A. (2017). Crowdsourcing, Sharing Economies and Development. Journal of Developing Societies, 33 (2), 191-222 [in English].
Brabham, D. C. (2008). Crowdsourcing as a model for problem solving an introduction and cases. Convergence, 14(1), 75-90 [in English].
Chto takoe kraudsorsing? Tipy i vidy, sposoby zarabotka i poiska novykh idey [What is crowdsourcing? Types and types, ways to earn money and find new ideas]. (n.d.). pro-spo.ru. Retrived from: http://pro-spo.ru/freelance/3289-chto-takoe-kraudsorsing [in Russian].
Howe, J. (2008). Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd Is Driving the Future of Business. New York: Crown Publishing Group [in English].
Maistrenko, O. V. (2017). Kraudsorsynh: sutnist, vydy, pryntsypy ta instrumenty zastosuvannia [Crowdsourcing: the essence, types, principles and tools of application]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, 9, 507-511 [in Ukrainian].
Khymych, I. (2014) Kraudsorsynh – suchasna finansovo-marketynhova stratehiia pidpryiemstva [Crowdsourcing is a modern financial and marketing strategy of the enterprise]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava – Socioeconomic problems and the state, 1 (10), 242-249 [in Ukrainian].
Skaržauskaitė, M. (2012) The application of crowd sourcing in educational activities. Social technologies, 2(1), 67–76 [in English].
Eherev, S. V., Zakharova, S. A. (2013). Kraudsorsynh v nauke [Crowdsourcing in science] Nauka. Ynnovatsyy. Obrazovanye. – Science. Innovations Education, 14, 175-186 [in Russian].
The official site of the Starbucks ideas. ideas.starbucks.com. Retrived from: https://ideas.starbucks.com/ [in English].
The official site of Muji. www.muji.eu. Retrived from http://www.muji.eu/pages/contact.asp?opt=k [in English].
Ofitsiinyi sait Blahodiinoho fondu «Podilska hromada» [The official site of Charitable Foundation "Podilskaya Hromada"]. gromada.vn.ua. Retrived from https://gromada.vn.ua [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).