ВІРУСНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ПІДВИД КРЕАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УМОВАХ ФІНАНСОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2018-2-2(14)-160-164Ключові слова:
вірус, креативність, менеджмент, співробітник, підприємство, фінансова нестабільністьАнотація
Актуальність теми дослідження. У період глобалізації, фінансової нестабільності і високої конкуренції як на міжнародному ринку праці, так і на кожному підприємстві (невеликому або великому, прибутковому або некомерційному, що працює в локальному або міжкультурному середовищі) необхідний відсоток співробітників, здатних креативно і творчо мислити та заражати цим інших працівників. Постановка проблеми. Обґрунтування необхідності формування креативного мислення у працівників підприємства та доцільності впровадження вірусного менеджменту. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання креативного мислення знаходяться в центрі уваги: Білецька К., Задорожнюк Н., Зінкевич Д., Лєсакової Л., Продіус О. доводять, що на сучасному підприємству необхідні творчі співробітники, які можуть стимулювати інших. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Визначено необхідність дослідження вірусного менеджменту, як сучасної форми креативного менеджменту, метою якого є стимулювання нестандартного мислення працівників для підвищення ефективності їх праці. Постановка завдання. Обґрунтування необхідності впровадження вірусного менеджменту, основна ідеєю якого є «зараження» підприємства і, головним чином співробітників тим чи іншим «вірусом» у вигляді загальної ідеї або мети. Викладення основного матеріалу. Встановлено, що вірусний менеджмент є підвидом креативного менеджменту, тому що тільки креативна людина може стати вірусоносієм. Доведено, що вірусоносієм може стати людина володіє хоча б одним з елементів креативності. Запропоновано класифікацію вірусоносіїв: троян, шпигун, вандал. Виділено основне завдання вірусоносіїв – визначення сильних сторін співробітників та формування груп працівників таким чином, щоб вони повністю відповідали цим навичкам. Висновки відповідно до статті. Вірусний менеджмент, як підвид креативного менеджменту передбачає певну автоматичність змін, внутрішню «одержимість» тієї чи іншої новацією, задіяння неформального особистісного фактора. І головне завдання, щоб впроваджений на підприємство «вірус» в кінцевому підсумку приносив користь, а не шкоду, щоб, «перехворівши», підприємство стало сильнішим, могутнішим, ефективнішим.Посилання
Lesakova, Ľ. et al. (2008). Innovative management inthe knowledge-based economy. Banska Bystrica: Faculty of Economics [in English].
Biletska, K. V.(2015). Zasady formuvannia kreatyvnoho lidera yak menedzhera novoho pokolinnia [The principles of forming creative leader as manager of a new generation]. konomichnyi chasopys Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky – Economic Journal of the East European National University named after Lesia Ukrainka, 4, 58-64. Retrieved from https://economic-journal.ideil.com/ content/files/1g/aj/ 1gajnap1sv71u5edmgsmr1j881j2im7g.pdf [in Ukrainian].
Zadorozhniuk, N. O.(2016). Doslidzhennia kliuchovykh poniat kreatyvnoho menedzhmentu [Research of key concepts of creative management]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu – Scientific Journal Mukachevo State University, 1(5), 132–135. Retrieved from http://www.msu.edu.ua/visn/wp-content/ uploads/2016/05/1-5-1-2016-21.pdf [in Ukrainian].
Zinkevych, D. K.(2009). Sutnist kreatyvnoho menedzhmentu i yoho mistce v systemi upravlinnia mashynobudivnym pidpryiemstvom [The essence of creative management and its place in the management system of the machine-building enterprise]. Naukovyi visnyk LNTU Ukrainy –Scientific Journal LNTU Ukraine, 19.2, 182-187. Retrievedfrom http://nltu.edu.ua/nv/ Archive/2009/19_2/182_ Zinkiewycz_19_2.pdf [in Ukrainian].
Prodius, O. I. (2012). Kreatyvnyi menedzhment yakzaporuka suchasnoho efektyvnoho upravlinnia [Creative management as a pledge of modern, effective management]. Ekonomka: realiii chasu – Economist: realities of time, 3-4 (4-5), 67-72. Retrieved from http://economics.opu.ua/ files/archive/2012/No3-4/67-72.pdf [in Ukrainian].
Leonard, D. & Stros, S. (2012). Kak zastavit rabotatkollektivnyy mozg kompanii. Kreativnoe myshlenie v biznese [How to make the collective brain of the company work. Creative thinking in business]. Moscow: Alpina Biznes Buks [in Russian].
Zaitseva, О. I. (2017). Sales information potential inthe management of strategic enterprise adaptation under dysfunction social and economic institutions. Scientific Bulletin of Polissia, 2 (10), 2, 70-73 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).