КОНКУРЕНТНО-ІНТЕГРАЦІЙНИЙ БЕНЧМАРКІНГ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2018-2-2(14)-188-197Ключові слова:
конкурентно-інтеграційний бенчмаркінг, процесно-орієнтований підхід, конкурентний аналізАнотація
Актуальність теми дослідження. Міжнародна практика показує, що все більш актуальним стає застосування конкурентно-інтеграційного бенчмаркінгу, при якому відбувається відмова від суперництва на користь співробітництва, що згодом може стати рушійною силою в зміні філософії сучасної системи вищої освіти. Постановка проблеми. Доцільним є дослідження теоретико-методологічних підходів до ефективної організації конкурентно-інтеграційного бенчмаркінгу і створення прикладних розробок, що полегшують його впровадження в діяльність вітчизняних вищих навчальних закладів. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Вивченню бенчмаркінгу як інструменту управління в сфері освіти прісвячені роботи таких дослідників, як Jackson N., Lund H., Udam M., Heidmets M.; Kuźmicz K., Schwarz S., Wersterheijden D. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Науковцями ще недостатньо опрацьовані питання комплексного аналізу конкурентно-інтеграційного бенчмаркінгу, в тому числі і у вищих навчальних закладах. Постановка завдання. Стаття покликана обгрунтувати доцільність застосування конкурентно-інтеграційного бенчмаркінгу в забезпеченні конкурентоспроможності вищих навчальних закладів та адаптації його до ринково-інституційних реалій вітчизняної економіки. Виклад основного матеріалу. У статті обгрунтовано доцільність застосування конкурентно-інтеграційного бенчмаркінгу підвищення конкурентоспроможності вітчизняних вищих навчальних закладів. Інструментарій провесно-орієнтованого підходу бенчмаркінгу базується на обґрунтуванні еталонної стратегії шляхом порівняння конкурентних переваг по виділеним 4P–підсистемам бенчмаркінгу управління кращих університетів. Висновки. Розроблена концепція конкурентно-інтеграційного бенчмаркінгу як маркетингового і управлінського інструменту забезпечення конкурентоспроможності вищих навчальних закладів синтезує механізми конкурентного аналізу і маркетингової взаємодії з метою адаптації передового досвіду за допомогою виявлення еталонних організацій.Посилання
Asif, M. (2015). Determining improvement needs in higher education benchmarking. Benchmarking – an international journal, 22(1), 56-74. [in English].
Skelton, M. (2003). The Continuing Value of Benchmarking. APQC, 65–72 [in English].
Jackson, N. & Lund, H. (2000). Benchmarking in Higher Education. Society for Research into Higher Education & Open University Press [in English].
Kuźmicz, K. (2015). Benchmarking in University Toolbox. Business, Management and Education, 13(1), 158-174 [in English].
Schwarz, S. & Wersterheijden, D. (2007). Accreditationin the Framework of Eval-uation Activities: A Comparative Study in the European Higher Education Area. Dordrecht: Springer [in English].
Udam, M. & Heidmets, M. (2013). Conflicting views on quality: interpretations of a good university by representatives of the state, the market and academia. Quality of Higher Education 19(2), 1-42 [in English].
Paliulis, N. & Labanauskis, R. (2015). Benchmarking as an Instrument for Im-provement of Quality. Management in Higher Education, 13(1), 148-157 [in English].
Sankey, M. & Padro, F. (2016) ACODE Benchmarks for technology enhanced learning (TEL) Findings from a 24 university benchmarking exercise regarding the benchmarks' fitness for purpose. International journal of quality and service sciences, 8(3), 345-362 [in English].
A University Benchmarking Handbook. Benchmarking in European Higher Education. European Centre for Strategic Management of Universities. (2008). lllp.iugaza.edu.ps. Retrieved from http://lllp.iugaza.edu.ps /Files_Uploads/634956737013680415.pdf [in English].
A practical guide Benchmarking in European Higher Education. European Centre for Strategic Management of Universities (ESMU). (2008). www.che.de. Retrieved https://www.che.de/downloads/Handbook_Benchmarking_EBI_II.pdf. [in English].
Bryde, D. & Leighton, D. (2009). Improving HEI Productivity and Performance through Project Management. Educational management administration & leadership, 37(5), 705-721 [in English].
Vujovic, A., Krivokapic, Z. & Jovanovic, J. (2013). Business process improvement by applying benchmarking based model. International Journal for Quality Re-search. 7(3). 373-382 [in English].
Hair, J. F., Anderson, R. E., Thatam, R. L., & Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis (5th ed.). Prentice-Hall, International, Inc. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).