ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА РИТЕЙЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2410-9576-2018-3(15)-75-82

Ключові слова:

підприємство, ритейл, конкуренто-спроможність, конкурентна перевага, конкурентний потенціал, формування, оцінка

Анотація

Актуальність теми дослідження. Cтрімкі зміни вимагають від підприємств ритейлу формування конкурентних переваг, зміцнення конкурентного потенціалу, що дозволяє залишитись на гребні хвилі під час інтенсивного росту конкуренції. Постановка проблеми. Формування конкурентних переваг є одним з найбільш важливих і складних завдань для будь-якого суб’єкту вітчизняного ритейлу. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретико-методологічну базу наукових досліджень у галузі кон-курентних переваг складають праці Й. Шумпетера, М. Портера, М. Трейсі, Ф. Вірсема, Г. Хамел, К. Прахала, П. Друкера, К. Крістенсена, А. Матвеєва, С. Орлова, В. Царьова, у галузі ритейлу С. Домінгуса, А. Мазаракі, Т. Мельник. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Потребують поглиблення та удосконалення теоретико-методологічні засади системи формування конкурентних переваг підприємства ритейлу на основі використання внутрішніх джерел (існуючого конкурентного потенціалу) та зовнішніх (сприятливих чинників зовнішнього середовища). Постановка завдання. На особливу увагу заслуговує обґрунтування процесу формування конкурентних пере-ваг підприємства ритейлу, який представлено низкою послідовних етапів. Виклад основного матеріалу. У статті розглянуто систему формування конкурентних переваг підприємства ритейлу на основі використання внутрішніх та зовнішніх джерел. Авторами представлено поетапну послідовність формування конкурентних переваг, розроблено технологію формування конкурентних переваг, комплексну багатокритеріальну систему оцінки внутрішніх можливостей (конкурентного потенціалу) підприємства ритейлу. Висновки. Представлена система формування конкурентних переваг на основі використання внутрішніх та зовнішніх джерел надає практичний інструментарій щодо створення сукупності актуальних конкурентних переваг підприємства ритейлу з метою підвищення його конкурентоспроможності.

Біографії авторів

Maryna Vitaliivna Chorna, Kharkiv State University of Food Technology and Trade

Doctor of Economics, Professor, Head of the Department of Economics of Catering and Trade Enterprises

Tamila Borysivna Kushnir, Kharkiv State University of Food Technology and Trade

Candidate of Economic Sciences, Professor, Professor at the Department of Economics of Catering and Trade Enterprises

Anatoly Mykhailovych Volosov, Kharkiv State University of Food Technology and Trade

Senior lecturer of the Department of Economics of Catering and Trade Enterprises

Посилання

Shumpeter, J. A. (2007). Teoriya ekonomicheskogo razvitiya: kapitalizm, socializm i demokratiya [The theory of economic development: capitalism, socialism and democracy]. Moscow: Eksmo [in Russian].

Porter, M. (1990). The Competitive Advantage of Nations. Harvard Bussiness Review, March-April, 73-93 [in English].

Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free press [in English].

Treacy, M. & Wiersema, F. (1995). The Discipline of Market Leaders. Boston: Addison Wesley [in English].

Hamel, G. & Prahalad, C. (1994). Competing for the Future. Boston: Harvard Business School Press [in English].

Womack, J. P., Jones, D. T. & Roos, D. (2007). The Machine that changed the World: The Story of Lean Production. New York: Harper Collins [in English].

Kim, W. C., & Mauborgne, R. (2005). Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston: Harvard Business School Press [in English].

Chesbrough, H. W. (2003). Open Innovation: the New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Boston: Harvard Business School Press [in English].

Drucker, P. F. (2006). The Effective Executive: The Definitive Guide to Getting the Right Things Done. New York: Harper Business [in English].

Kristensen, K. (2004). Dilemma innovatora [The innovator’s dilemma]. Moscow: Alpina Biznes Buks [in Russian].

Orlov, S. L. & Matveev, A. N. (2013). Konkurentnye preimushchestva torhovli v systeme rehyonalnoho potrebytelskoho kompleksa [Competitive advantages of trade in the system of the regional consumer complex]. Vestnyk ekonomyky, prava i sotsyolohyy – Herald of Economics, Law and Sociology, 2, 72–74 [in Russian].

Balabanova, L. V. & Kholod, V. V. (2006). Marketynhove upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstv: stratehichnyi pidkhid: monohrafiia [Marketing Competitiveness Management: A Strategic Approach]. Donetsk: DonDUET [in Ukrainian].

Dominguez, C. S. (2007). Retailing establishments: a competitive analysis of commercial formats from the consumers’ profiles and perceptions. Journal of Retailing and Consumer Services, 14(5), 297-308 [in English].

Mazaraki, A. & Melnyk, T. (2010). Innovatsiyi yak dzherelo stratehichnykh konkurentnykh perevah [Innovations as a Source of Strategic Competitive Advantages]. Visnyk KNTEU – Bulletin of the KNTEU, 2, 5-17 [in Ukrainian].

Tsarev, V. V., Kantarovych, A. A. & Chernysh, V. V. (2008). Otsenka konkurentosprosobnosty predpriatiy (orhanyzatsyi). Teoryia i metodolohia [The assessment of the competitiveness of enterprises (organizations). Theory and methodology]. Moscow: YuNYTY-DANA [in Russian].

Honchar, O. I., Filipishyn, I. V. & Shcherbina, O. S. (2017). Information systems as an instrument for the enterprise potential development. Scientific bulletin of Polissia, 4 (12), 2, 16-21 [in English].

Honchar, O. I. (2015). Funktsionalno-orhanizatsiini aspekty upravlinnia potentsialom pidpryiemstva na zasadakh synerhetyky [Functional-organizational aspects of management of the potential of the enterprise on the principles of synergetics]. Naukovyi visnyk Polissia – Scientific bulletin of Polissia, 1, 77-84 [in Ukranian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-30

Як цитувати

Chorna, M. V., Kushnir, T. B., & Volosov, A. M. (2021). ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА РИТЕЙЛУ. Науковий вісник Полісся, (3(15), 75–82. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2018-3(15)-75-82

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ