Становлення креативної економіки регіонів під впливом детермінант інтелектуально- інноваційного розвитку
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2021-2(23)-71-79Ключові слова:
креативна економіка; регіон; розвиток регіонів; становлення креативної економіки; інтелектуально-інноваційні детермінанти; регіональна економічна системаАнотація
У статті досліджено розвиток постіндустріальної економіки в напрямі становлення креативної економіки під впливом інтелектуально-інноваційних детермінант.
Виокремлено глобалізаційні тенденції, що стали поштовхом до формування постіндустріального суспільного розвитку та становлення креативної економіки суспільно-економічних систем. До таких глобалізаційних тенденцій належать: тривалий активний науково-технічний розвиток, що викликав автоматизацію та комп’ютеризацію виробничо-технічних процесів та їх управління підвищенням цінності інтелектуальної праці; можливості зростання доданої вартості за рахунок результатів інтелектуальної праці та прийняття нестандартних, креативних рішень; загальна інформатизація та цифровізація економічної діяльності; необхідність постійного пошуку нових конкурентних можливостей; спрямування
зусиль на пошук креативних підходів щодо залучення нових споживачів та підвищення попиту на продукцію та послуги; широке розповсюдження ринкових форм економічних відносин та загострення конкуренції; спрямування зусиль на генерацію нових ідей та знань для розширення
потенційних можливостей розвитку економічних систем; поширення вільного транскордонного переміщення економічних ресурсів; пошук нових можливостей виявлення та використання латентного потенціалу територій; стійка правова регламентація міждержавних відносин та торговельних операцій; поширення технічних можливостей та розвиток інформаційно-комунікаційних технологій. Доведено, що до імперативів становлення
креативної економіки регіонів під впливом інтелектуально-інноваційних детермінант належать: глобалізаційні, науково-технічні, культурні, людиноцентричні імперативи, цифровізація економічних процесів та дотримання принципів сталого розвитку.
Посилання
Бутко М. П. Інтелектуальний капітал як чинник модернізації регіонального економічного простору : монографія / М. П. Бутко, О. В. Попело. – Ніжин : Аспект-Поліграф. 2014. – 372 с.
Бутко М. П. Модернізація регіональних господарських систем у глобалізаційному економічному просторі : монографія / М. П. Бутко, Т. В. Пепа, Ф. М. Уляненко. – Ніжин : ТОВ «Видавництво «Аспект-Поліграф», 2014. – 268 с.
Дергалюк Б. В. Роль інтелектуального капіталу для здійснення структурної модернізації регіональної економіки / Б. В. Дергалюк // Інвестиції: практика та досвід. – 2020. – Вип. 5-6. – С. 17-20.
Інноваційні підходи до регіонального розвитку в Україні: аналіт. доп. / за ред. С. О. Білої. – К. : НІСД, 2011. – 80 с.
Куценко Т. М. Теоретичні основи формування стратегії інноваційного розвитку в контексті інтенсифікації інноваційних процесів / Т. М. Куценко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – № 4. – С. 308-317.
Покуліна А. А. Інноваційна та креативна економіка як умова модернізації національного господарства України / А. А. Покуліна, А. С. Євсєєв // Економіка та
суспільство. – 2018. – № 16. – С. 192- 200.
Тульчинська С. О. Інтелектуально-інноваційна модернізація економіки України: теоретико-методологічні аспекти : монографія / С. О. Тульчинська. – К. : НТУУ «КПІ», 2009. – 488 с.
Тульчинська С. О. Перспективи та домінанти розвитку інтелектуально-інноваційної системи регіонів України : монографія / С. О. Тульчинська. – Херсон : Вид-во «ПП Вишемирський В.С.», 2014. – 210 с.
Тульчинський Р. В. Детермінанти становлення нового регіоналізму: теорія, методологія, практика : монографія / Р. В. Тульчинський. – Херсон : Вид-во «ПП
Вишемирський В.С.», 2018. – 400 с.
Федулова Л. І. Креативний сектор економіки: досвід та напрями розбудови : монографія / Л. І. Федулова, С. А. Давимука ; ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. – Львів, 2017. – 528 с.
Федулова Л. І. Перспективи розвитку креативної економіки в Україні / Л. І. Федулова // Економічний вісник університету. – 2016. – № 37/1. – С. 63-68.
Чорна М. В. Місце креативної економіки в системі відтворення сучасних потреб суспільства / М. В. Чорна, В. М. Бредіхін // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. – 2016. – Вип. 2(24). – C. 60-74.
Florida R. The rise of the Creative Class: And How It’s Transforming Work, Leasure, Community and Everyday Life / R. Florida. – New York: Basic, 2002.
Florida R., Tinagli I. Europe in the creative age / R. Florida, I. Tinagli. – Pittsburgh. Carnegie Mellon Software industry center funding provided by the Alfred P. Sloan foundation, co-published in Europe with Demos, 2004. – 48 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).