Ділове партнерство закладів освіти й підприємств в умовах впровадження дуальної форми здобуття освіти
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2022-2(25)-33-45Ключові слова:
дуальна форма здобуття освіти; іннова- ційне управління; сучасні професійні компетентності; конкурентоспроможний персо- нал, конкурентні переваги підприємства, якість навчання, якість людського капіталуАнотація
У статті здійснено обґрунтування важливості управління діловим партнерст-
вом закладів освіти з підприємствами реального бізнес-простору в процесі впрова-
дження дуальної форми здобуття освіти для підвищення компетентнісного рівня люд-
ського капіталу як освітньої, так і виробничої сфер діяльності, що дозволяє
забезпечити їх рівні конкурентоспроможності в умовах сучасних викликів. Доведено
вплив сучасних трансформацій професійно-посадової структури бізнесу на його кон-
курентні переваги за рахунок впровадження інноваційних підходів до навчання як у про-
цесі здобуття освіти, так і в умовах навчання протягом життя. Дуальна форма здо-
буття освіти при цьому розглядається як взаємовигідна з′єднувальна ланка,
впровадження якої здатне забезпечити інноваційний розвиток як закладу освіти, так
і підприємства. При цьому формуються сучасні компетентності здобувачів освіти й
конкурентоздатний персонал виробничого середовища за рахунок своєчасного нав-
чання в умовах виробництва із залученням провідних фахівців обох партнерів з ураху-
ванням вітчизняних і світових тенденцій. Здійснено теоретичне обґрунтування зага-
льної характеристики ділового партнерства на основі його принципів, мети,
визначення суб’єктів партнерства, спільної стратегії, механізму реалізації, характеру
взаємодії партнерів. Уточнено соціально-економічну сутність поняття «ділове парт-
нерство» та управління ним у контексті впровадження дуальної форми здобуття
освіти з виокремленням основних принципів і змісту аналізу. Систематизовано при-
чини необхідності впровадження в освітній простір дуальної концепції. На основі ана-
лізу етапів впровадження дуальної форми здобуття освіти в Україні виокремлено його
основні задачі з урахуванням процесів диджиталізації і інтелектуалізації сучасного сві-
тового бізнесу. Запропоновано загальну модель аналізу ділового партнерства закла-
дів освіти й підприємств, що слугує основою для його практичного впровадження.
Посилання
Парасій-Вергуненко І. Аналіз ділового партнерства: методологічні та методичні аспекти / І. Парасій-Вергуненко // Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухом-
линського. Економічні науки. – 2017. – № 1 (8). – С. 135-141.
Портер М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / М. Портер. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 715 с.
Шавлюк А. О. Методика аудиту ефективності ділового партнерства на підприємствах торгівлі / А. О. Шавлюк // Інноваційна економіка. – 2015. – № 1. –
С. 239-245.
Чухрай Н. І. Оцінювання і розвиток відносин між бізнес-партнерами : монографія / Н. І. Чухрай, Я. Ю. Криворучко; за наук. ред. Н. Чухрай. – Львів : Вида-
вництво «Растр-7», 2008. – 360 с.
Спасибо-Фатєєва І. Цивілістичний погляд на поняття партнерства / І. Спасибо-Фатєєва // Цивільне право України. – 2010. – № 12. – С. 4–10.
Ділове партнерство [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://peopleforce.io/uk/hr-glossary/business-partnership.
Крихівська Н. О. Аналіз наукових підходів до дефініції поняття «партнерські відносини» / Н. О. Крихівська // Економічна теорія та історія економічної думки. – 2014. – Вип. 1(53). – С. 19-25.
Навчаємося працюючи: як теорія і практика таки єднаються у вишах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://osvitanova.com.ua/posts/3017-
navchaiemosia-pratsiuiuchy-iak-teoriia-i-praktyka-taky-iednaiutsia-u-vyshakh.
Концепція підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти (2018) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua.
Про вищу освіту [Електронний ресурс] : Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.
Henning, P. Berufsschule und Betrieb als Lernorte im dualen System. – Technische UniversitȒt Kaiserslautern, Fachgebiet Sozialwissenschaften,
Fachbereich PȒdagogik, 2006. – S. 7.
Андрейців І. Що таке дуальна освіта і навіщо вона українцям. Українська правда. Життя [Електронний ресурс] / І. Андрейців. – К., 2017. – Режим доступу:
https://life.pravda.com.ua/society/2017/02/16/222630/.
Дуальна освіта. Міністерство освіти і науки України: офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijnotehnichna-osvita/reformaprofesijnoyi-osviti/derzhavno-privatne-partnerstvo-ta-dualnaosvita/dualna-osvita.
Дуальна форма здобуття освіти: успіхи та проблеми третього року запровадження пілотного проєкту у закладах вищої та фахової передвищої освіти
України : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, 23 листопада 2022 р., Науково-методичний центр ВФПО. – К., 2022. – 128 с. – Режим доступу: https://nmc-vfpo.com/wp-content/uploads/2022/12/zbirnyk.pdf.
Решетник Н. І. Сучасні форми та методи партнерських зв’язків у бізнесі / Н. І. Решетник, І. В. Волянська // Молодий вчений. – 2015. – № 11(26). – С. 38–42.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).