Принципи та цілі концепції сталого розвитку: прогрес України в реалізації Цілі 4 “Якісна освіта”
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2023-1(26)-99-109Ключові слова:
сталий розвиток, принципи сталого розвитку, концепція ста-лого розвитку, Цілі сталого розвитку, Ціль 4 «Якісна освіта», система вищої освіти, заклади вищої освітиАнотація
У статті проаналізовано сутність, принципи та цілі концепції ста-лого розвитку. Досліджено прогрес України в процесах досягнення Цілей сталого розвитку, зроблено акцент на Цілі 4 «Якісна освіта». Окреслено прогрес України в процесі реалізації Цілі 4 «Якісна освіта», що пояснюється позитивною динамікою низки показ-ників, зокрема «відсоток населення, що користувалося послугами Інтернету протягом року», «відсоток закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості, які мають доступ до Інтернету, та такі, що застосовують комп’ютерне обладнання в освітньому процесі», «відсоток закладів середньої освіти з інклюзивним навчанням» тощо, проте спостерігається зниження відсотка чоловіків, які зайняті в освітній сфері, охоплення дошкільною освітою дітей віком до п’яти років. Представлено стратегічні завдання та заходи, що реалізовуються у воєнний період та окреслено першочергові плани реформування системи вищої освіти.
Посилання
Ivanchuk, V., & Moshniaha, N. (2021). Dosiahnennia Tsilei staloho rozvytku u natsionalnomu ta rehionalnomu rozrizakh [Achieving the Sustainable Development Goals in national and regional terms]. https://voxukraine.org/doslidzhennya-sdg.
Miloš, Krstić. (2021). Higher Education as Determinant of Competitiveness and Sustainable Economic Development. Critical Studies on Corporate Responsibility, Governance and Sustainability, 14, 15-34.
Ivanova, T. (2017). Vyshcha osvita v konteksti yevropeiskoho staloho rozvytku [Higher education in the context of European sustainable development]. Visnyk natsionalnoho aviatsiinoho universytetu – Bulletin of the National Aviation University, (10). https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12485.
Elmassah, S., Biltagy, M., Gamal, D. (2022). Framing the role of higher education in sustainable development: a case study analysis. International Journal of Sustainability in Higher Education, 23(2), 320-355.
Fleig, R., do Nascimento, I.B., Michaliszyn, M.S. (2021). Sustainable development and higher education institutions: A challenge to fulfill. Education Policy Analysis Archives, 29, 1-22.
Popelo, O., Arefiev, S., Rogulska, O., Rudnitska, K., Derevianko, D. (2020). Higher education as a determinant of sustainable development. REVISTA DE LA UNIVERSIDAD DEL ZULIA, 13(38), 734-746. http://dx.doi.org/10.46925//rdluz.38.40734.
Kholiavko, N.I., Zhavoronok, A.V., Popelo, O.V., Kolotok, M.O. (2022). Vplyv vyshchoi osvity na stalyi rozvytok natsionalnoi ekonomiky [The influence of higher education on the sustainable development of the national economy]. Ekonomichna synerhiia – Economic synergy, (1, 2), 141-153.
United Nations. (2015. September 25). Transforming Our World: the 2030 Agenda For Sustainable Development (A/Res/ 70/1). https://sustainabledevelopment.un.org/ content/documents/21252030%20Agenda%20for%20Sustainable%20Development%20 web.pdf.
Pro Tsili staloho rozvytku Ukrainy na period do 2030 roku [On the Sustainable Development Goals of Ukraine for the period until 2030], Decree of the President of Ukraine dated September 30, 2019 № 722/2019. https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/722/2019#Text.
Fakhova peredvyshcha i vyshcha osvita v umovakh voiennoho stanu [Vocational pre-university and higher education under martial law]. https://mon.gov.ua/ ua/news/fahova-peredvisha-i-visha-osvita-v-umovah-voyennogo-stanu.
Osvita pid zahrozoiu [Education under threat]. https://saveschools.in.ua.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).