Принципи та цілі концепції сталого розвитку: прогрес України в реалізації Цілі 4 “Якісна освіта”

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2410-9576-2023-1(26)-99-109

Ключові слова:

сталий розвиток, принципи сталого розвитку, концепція ста-лого розвитку, Цілі сталого розвитку, Ціль 4 «Якісна освіта», система вищої освіти, заклади вищої освіти

Анотація

У статті проаналізовано сутність, принципи та цілі концепції ста-лого розвитку. Досліджено прогрес України в процесах досягнення Цілей сталого розвитку, зроблено акцент на Цілі 4 «Якісна освіта». Окреслено прогрес України в процесі реалізації Цілі 4 «Якісна освіта», що пояснюється позитивною динамікою низки показ-ників, зокрема «відсоток населення, що користувалося послугами Інтернету протягом року», «відсоток закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості, які мають доступ до Інтернету, та такі, що застосовують комп’ютерне обладнання в освітньому процесі», «відсоток закладів середньої освіти з інклюзивним навчанням» тощо, проте спостерігається зниження відсотка чоловіків, які зайняті в освітній сфері, охоплення дошкільною освітою дітей віком до п’яти років. Представлено стратегічні завдання та заходи, що реалізовуються у воєнний період та окреслено першочергові плани реформування системи вищої освіти.

Біографії авторів

Олександр Попело, Національний університет «Чернігівська політехніка»

аспірант кафедри менеджменту та державної служби

Іван Олифіренко, Національний університет «Чернігівська політехніка»

аспірант кафедри менеджменту та державної служби

Посилання

Ivanchuk, V., & Moshniaha, N. (2021). Dosiahnennia Tsilei staloho rozvytku u natsionalnomu ta rehionalnomu rozrizakh [Achieving the Sustainable Development Goals in national and regional terms]. https://voxukraine.org/doslidzhennya-sdg.

Miloš, Krstić. (2021). Higher Education as Determinant of Competitiveness and Sustainable Economic Development. Critical Studies on Corporate Responsibility, Governance and Sustainability, 14, 15-34.

Ivanova, T. (2017). Vyshcha osvita v konteksti yevropeiskoho staloho rozvytku [Higher education in the context of European sustainable development]. Visnyk natsionalnoho aviatsiinoho universytetu – Bulletin of the National Aviation University, (10). https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12485.

Elmassah, S., Biltagy, M., Gamal, D. (2022). Framing the role of higher education in sustainable development: a case study analysis. International Journal of Sustainability in Higher Education, 23(2), 320-355.

Fleig, R., do Nascimento, I.B., Michaliszyn, M.S. (2021). Sustainable development and higher education institutions: A challenge to fulfill. Education Policy Analysis Archives, 29, 1-22.

Popelo, O., Arefiev, S., Rogulska, O., Rudnitska, K., Derevianko, D. (2020). Higher education as a determinant of sustainable development. REVISTA DE LA UNIVERSIDAD DEL ZULIA, 13(38), 734-746. http://dx.doi.org/10.46925//rdluz.38.40734.

Kholiavko, N.I., Zhavoronok, A.V., Popelo, O.V., Kolotok, M.O. (2022). Vplyv vyshchoi osvity na stalyi rozvytok natsionalnoi ekonomiky [The influence of higher education on the sustainable development of the national economy]. Ekonomichna synerhiia – Economic synergy, (1, 2), 141-153.

United Nations. (2015. September 25). Transforming Our World: the 2030 Agenda For Sustainable Development (A/Res/ 70/1). https://sustainabledevelopment.un.org/ content/documents/21252030%20Agenda%20for%20Sustainable%20Development%20 web.pdf.

Pro Tsili staloho rozvytku Ukrainy na period do 2030 roku [On the Sustainable Development Goals of Ukraine for the period until 2030], Decree of the President of Ukraine dated September 30, 2019 № 722/2019. https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/722/2019#Text.

Fakhova peredvyshcha i vyshcha osvita v umovakh voiennoho stanu [Vocational pre-university and higher education under martial law]. https://mon.gov.ua/ ua/news/fahova-peredvisha-i-visha-osvita-v-umovah-voyennogo-stanu.

Osvita pid zahrozoiu [Education under threat]. https://saveschools.in.ua.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-15

Як цитувати

Попело, О. ., & Олифіренко, І. . (2023). Принципи та цілі концепції сталого розвитку: прогрес України в реалізації Цілі 4 “Якісна освіта”. Науковий вісник Полісся, (1 (26), 99–109. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2023-1(26)-99-109

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ