Трансформація системи менеджменту підприємств в умовах цифровізації сфери фінансових послуг
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2024-2(29)-200-214Ключові слова:
цифрова трансформація; менеджмент; підприємництво; цифровізація; фінансові послуги; цифрові фінансові технології; цифрова економіка; цифрові економічні процесиАнотація
У статті описаний вплив цифрової трансформації фінансових послуг на систему управління підприємством. Систематизовано тлумачення науковцями поняття «трансформація системи менеджменту підприємства», а також надано авторське визначення даного терміну. Розглянуто процеси, що впливають на специфіку цифрової трансформації системи менеджменту підприємства. Окреслені іманентні ознаки часткової або повної трансформації системи менеджменту підприємства в умовах цифровізації сфери фінансових послуг. Представлено передумови процесу трансформації системи менеджменту підприємств в умовах цифровізації сфери фінансових послуг. Структуровано чинники, що впливають на процес трансформації системи менеджменту підприємств в умовах цифровізації сфери фінансових послуг. Визначено ключові етапи трансформації системи менеджменту підприємств. Описано ряд викликів, які підприємство повинно вирішити для успішного закінчення трансформаційних змін в управлінні підприємством та комплекс контрзаходів, які можуть компенсувати негативний ефект від викликів.
Посилання
Аппело Ю. К. Менеджмент 3.0. Agile-менеджмент. Лідерство та управління командами / Ю. К. Аппело. – Харків : Ранок: Фабула, 2019. – 432 с.
Балановська Т. Н. Цифрова трансформація підприємства: теорія та практика / Т. Н. Балановська. – Київ : Нова книга, 2021. – 324 с.
Бортнік А. М. Цифрова трансформація бізнес-моделі підприємства / А. М. Бортнік // Стратегія економічного розвитку України. – 2020. – № 47. – С. 16-29.
Бут-Гусаiм О. Г. Цифровий менеджмент: проблеми та перспективи розвитку / О. Г. Бут-Гусаiм, К. В. Ковтуненко // Бізнес Інформ. – 2020. – № 6. – С. 297-304.
Вовк В. Ю. Цифрові трансформації в економіці: світовий досвід та можливості для України / В. Ю. Вовк // Sciences of Europe. – 2020. – № 51. – С. 15-24.
Гриценко О. А. Цифрова економіка: сучасні виклики для економістів та правознавців / О. А. Гриценко // Економічна теорія та право. – 2018. - № 2 (33). – С. 77-90.
Дергачова В. В. Організація бізнес-процесів в умовах цифровізації / В. В. Дергачова, Ю. П. Воржакова, О. І. Хлебинська // Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм». – 2021. – № 14. – С. 60-68.
Дергачова Г. М. Цифрова трансформація бізнесу: сутність, ознаки, вимоги та технології / Г. М. Дергачова, Я. О. Колешня // Економічний вісник Національно-го технічного університету України «Київський політехнічний інститут». – 2020. – № 17. – С. 280-290.
Джур О. Є. Інноваційні аспекти удосконалення системи менеджменту організацій у сучасних умовах / О. Є. Джур, А. С. Шулякова // Вісник Дніпропетров-ського університету. Серія: Менеджмент інновацій. – 2016. – Вип. 6. – С. 55-67.
Дубина М. В. Механізм розвитку ринку фінансових послуг на основі формування інституту довіри: теорія, методологія, практика : монографія / М. В. Дубина. – Чернігів: ЧНТУ, 2018. – 668 с.
Марчук О. О. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент управління/ О. О. Марчук // Економіка і суспільство. – 2018. – № 17. – С. 296-299.
Садчикова І. В. Евристичні можливості інформаційної економіки в забезпеченні конкурентоспроможності Україні в світовому економічному просторі/ І. В. Садчикова // Актуальні проблеми формування та розвитку інформаційної економіки в Україні : колективна монографія. – Чернігів : Видавець ФОП Брагинець О. В. 2017. – С. 217-233.
Седікова І. О. Нові парадигми менеджменту в умовах цифрової економіки / І. О. Седікова, Д. В. Седіков // Економіка харчової промисловості. – 2022. – Т. 14, Вип. 3. – С. 37-43.
Шкарлет С. М. Трансформація системи фінансово-економічної безпеки підприємства в умовах цифрової економіки / С. М. Шкарлет, І. В. Садчикова // Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2021. – № 3(19). – C. 264-276.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).