ГАСТРОНОМІЧНА ПРОПОЗИЦІЯ ЧЕРНІГІВЩИНИ ТА НАПРЯМИ ЇЇ РОЗШИРЕННЯ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ В’ЇЗНОГО ТУРИЗМУ
Ключові слова:
гастрономічна пропозиція, бренд, туризм, етнічна кухня, регіональні стравиАнотація
Актуальність теми дослідження. Переважна більшість мандрівників вибудовує маршрут, попередньо вивчивши календар гастрономічних подій і особливості місцевої кухні, яка суттєво впливає на унікальну ідентич-ність країни або регіону. Постановка проблеми. Країни світу успішно користуються національною кухнею для створення власного туристичного бренду і приділяють значну увагу розвиткові гастрономічного туризму. Чи може Україна та Чернігівщина, зокрема, посісти достойне місце серед них? Аналіз останніх досліджень і публікацій. Можливостям розвитку гастрономічного туризму в Чернігівській області присвячено дуже мало наукових праць, хоча думки щодо започаткування проведення гастрономічних фестивалів раз у раз лунають зі сторінок місцевих інтернет-видань та сайтів органів місцевого самоврядування. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Гастрономічна пропозиція етнічної кухні Чернігівщини наразі не є чітко розробленою, хоча саме вона виступає стратегічним об’єктом у справі розвитку в’їзного туризму регіону. Постановка завдання. Метою даного дослідження є аналіз гастрономічної пропозиції місцевої етнічної кухні Чернігівщини та визначення можливостей її подальшого розвитку для туристичних цілей. Виклад основного матеріалу. Обґрунтована необхідність створення оригінальної гастрономічної пропозиції Чернігівської області для розвитку в ній в’їзного туризму, визначено сильні та слабкі сторони етнічної української та чернігівської кухні, окреслено специфічні риси кухні Чернігово-Сіверщини, охарактеризовано регіональні гастрономічні бренди, запропоновано напрями розширення гастрономічної пропозиції Чернігівської області. Висновки. Гастрономічна пропозиція Чернігівщини – важливий напрям розвитку туристичного бренду регіону. Роботу щодо розширення асортименту місцевих продуктів, страв та напоїв необхідно поєднувати з просуванням нашої кулінарної пропозиції на вітчизняний та зарубіжний ринки послуг.Посилання
Global Report on Food Tourism. -URL: http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/food_tourism_ok.pdf.
Шпаковська, Т. Л. Українська стародавня кухня / упоряд. Т. Л. Шпаковська. - К. : Спалах ЛТД, 1993. - 239 с.
Путівник. Чернігівська область. – К. : Богдана, 2009. – 308 с.
Домоцький, Д., Пущенко, П. Туризм по-чернігівськи: історичний та гастрономічний [Електронний ресурс] / Д. Домоцький, П. Пущенко // Чернігівщина. Подіїї і коментарі. – Режим доступу: http://pik.cn.ua/23288/turizm-po-chernigivski-istorichniy-ta-gastronomichniy/
Стратегія розвитку туризму та промоція міста Чернігова на 2017-2021 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.chernigiv-rada.gov.ua/.../Dodatok_19-12-2016_08-52_30-12-2016_ 09-09.doc.
Туристичні видання зацікавились Черніговом [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://os.chernigiv-rada.gov.ua/news/view/1498.
Алєшугіна, Н. О. Можливості розвитку гастрономічного туризму в Чернігівській області / Н. О. Алєшугіна, П. Ф. Коваль // Науковий вісник Чернігівського державного інституту економіки і управління. Серія 1 : Економіка. - 2014. - Вип. 2. - С. 50-53.
Шафонский, А. Ф. Черниговского наместничества топографическое описание с кратким географическим и историческим описанием Малой России / А. Ф. Шафонский. ‒ К., 1851. ‒ 724 с.
Крисанов, Д. Географічні зазначення походження агропродовольчої продукції: європейський досвід і вітчизняні перспективи / Д. Крисанов // Економіст. - 2014. - № 10. - С. 18-24.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).