СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА БАНКУ
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2019-2(18)-190-198Ключові слова:
стратегічний аналіз, внутрішнє середовище, банківські установи, фінансовий стан, коефіцієнтний аналіз.Анотація
Актуальність теми дослідження. Внутрішнє середовище банку є важливим елементом стратегічного управління, що визначає його конкурентоспроможність на ринку та ефективність прийняття управлінських рішень. Постановка проблеми. Численні дослідження розглядають окремі аспекти внутрішнього середовища, що формує фрагментоване уявлення про нього. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідження внутрішнього середовища та його окремих складових присвячено праці таких науковців, як Богацької Н. М., Віханського О., Грішнової О. А., Зверякова М. І. Лунякова О. В., Науменко А. В., Оборської С. В., Паладія М. В., Стефанової Н. А., Ткачука В. О., Шпига Ф. І. тощо. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Незважаючи на численні дослідження в цій сфері, в умовах трансформації економіки систематизація внутрішніх факторів банку, а особливо визначення його фінансового стану потребує більш поглибленого вивчення. Постановка завдання. Дослідження основних складових внутрішнього середовища банку та формування підходу до оцінки фінансового стану банку за допомогою поєднання коефіцієнтного аналізу та методів комплексної оцінки. Викладення основного матеріалу. У роботі запропоновано виділяти такі складові в структурі внутрішнього середовища банку: організаційний, кадровий, інформаційно-технологічний, маркетингово-виробничий та фінансовий. Автор пропонує за наведеними структурними рівнями проаналізувати АТ КБ «ПриватБанк» та оцінити його фінансовий стан за допомогою коефіцієнтного аналізу та методів комплексної оцінки. Висновки. На основі оцінки фінансової стійкості, ліквідності, ділової активності та рентабельності банку за 2002-2018 роки було виявлено незадовільний стан (за запропонованою шкалою до 2016 року – «з деякими ознаками проблемності» та після 2016 – «нестійкий (передкризовий) фінансовий стан»). Запропонований аналіз внутрішнього середовища повинен бути покладений в основу стратегічного управління банку задля вибору найкращої стратегії та прийняття ефективних управлінських рішень.Посилання
Богацька, Н. М. Фінансовий стан підприємства та шляхи його покращення в бізнес-процесах підприємства / Н. М. Богацька, О. В.Галюк // Молодий вчений. – 2013. – № 2 (02). – С. 12-16.
Ведернікова, С. В. Інформаційні технології як інструмент взаємодії банківської сфери з національною економікою / С. В. Ведернікова // Актуальні проблеми економіки. – 2012. – № 4. – С. 78-85.
Виханский, О. Стратегическое управление. Центр креативных технологий. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.inventech.ru/.
Гриненко, А. Корпоративна культура соціально-відповідального банку / А. Гриненко, М. Іщанова // Україна: аспекти праці. – 2015. – № 2. – С. 11-17.
Грішнова, О. А. Корпоративна культура як ресурс забезпечення стратегічної стійкості підприємства / О. А. Грішнова, А. В. Науменко // Экономика и управление. – 2010. – № 2. – С.33–38.
Загорий, Г. В. Роль организационной структуры в процессе управления ликвидностью банка / Г. В. Загорий // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України: зб. наук. Праць. – 2004. – Суми: УАБС НБУ. – Т. 10. – C. 325-333.
Зверяков, М. І. Управління фінансовою стійкістю банків: підручник. / М. І. Звєряков, В. В. Коваленко, О. С. Сергєєва. – К. : «Центр учбової літератури», 2016. – 520 с.
Козьменко, С. М. Стратегічний менеджмент банку / С. М. Козьменко, Ф. І. Шпиг, І. В. Волошко. – Суми : Університетська книга, 2010. – 752 с.
Криклій, О. А. Управління прибутком банку : монографія / О. А. Криклій, Н. Г. Маслак. – Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2008. – 136 c.
Огієнко, В. І. Інтернет-банкінг як перспективний напрям розвитку ринку фінансових послуг [Електронний ресурс] / В. І. Огієнко, О. В. Луняков, О. Ю. Лісняк // Ефективна економіка. – 2012. – № 6. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1217.
Одегов, Ю. Г. Банковский менеджмент: управление персоналом: Учеб. Пособие / Ю. Г. Одегов, Т. В. Никонова, Д. А. Безделов. – М.: Экзамен, 2005. – 448 с.
Офіційна сторінка Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://stockmarket.gov.ua/.
Офіційний сайт Національного банку України. Статистика. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bank.gov.ua/statistic.
Паладій, М. В. Ефективність мотивації праці банківського персоналу / М. В. Паладій : автореф. дис… канд. екон. наук: спец. 08.09.01 «Демографія, економіка праці, соціальна економіка і політика». – Київ, 1999.– 19 с.
Парахина, В. Н. Стратегический менеджмент: ученик. 2-е изд. / В. Н. Парахина, Л. С. Максименко, С. В. Панасенко. – М.: КНОРУС, 2006. – 496 с.
Положення про порядок визначення рейтингових оцінок за рейтинговою системою CAMELS: Положення Національного банку України від 08.05.2002 р. № 171. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0171500-02.
Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті: постанова Національного банку України від
01.2004 р. №2. [Електронний ресурс] – Режим доступуhttp://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0377-04.
Ткачук, В. О. Маркетинг у банку: навчальний посібник / В. О. Ткачук. – Тернопіль: «Синтез-Поліграф», 2006. – 225 с.
Чернова, С. А., Алиева М. Ю. Методические подходы к оценке конкурентоспособности региональных коммерческих банков / С. А. Чернова, М. Ю. Алиева. – Москва, 2015. – С. 28-45.
Шаповалова, С. М. Формування організаційної структури банку в сучасній українській економіці / С. М. Шаповалова, А. С. Шаповалова // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2014. –№ 1. – С. 201-207.
Шершньова, З. Є. Стратегічне управління : навч. посіб. / З. Є. Шершньова, С. В. Оборська. – К. : КНЕУ, 1999. – 384 с.
Щербинина, М. Ю. Поиск новых подходов к управлению персоналом банка [Электронный ресурс] / М. Ю. Щербинина, Н. А. Стефанова // Современные научные исследования и инновации. – 2016. – № 1. – URL: http://web.snauka.ru/issues/2016/01/62294.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).