ПАРАДИГМА ІНКЛЮЗИВНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • Marian Mykolajovych Tripak Department of Finance, Economics and Economic Cybernetics, Podilsky Special Educational- Rehabilitation Social and Economical College, Україна https://orcid.org/0000-0001-6924-5469
  • Shevchuk Stanislavivna Shevchuk National Science Center "Institute of Agrarian Economics", Department of Accounting and Taxation, Special College of Podilsky Special Educational-Rehabilitation Social and Economical College, Україна https://orcid.org/0000-0002-4223-3174

DOI:

https://doi.org/10.25140/2410-9576-2020-1(20)-28-35

Ключові слова:

соціалізація, професійна соціалізація, людський капітал, інтелектуальний капітал, інклюзивна освіта

Анотація

Актуальність теми дослідження. Одним із ключових аспектів гуманітарної політики сучасної країни є інклюзивна освіта, яка на сьогодні поступово входить у українське освітнє середовище, відтак проблема професійної соціалізації осіб з інвалідністю у соціокультурне й соціально-економічне середовище є надзвичайно актуальною.
Постановка проблеми. Професійна соціалізація осіб з інвалідністю є вкрай важливим завданням суспільства з реального забезпечення права на доступну і якісну освіту з метою реалізації ними життєвих планів щодо подальшого працевлаштування.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Вагомий внесок у дослідження економічної і професійної соціалізації зробили відомі науковці: В. Андрієнко, О. Василик, Л. Виготський В. Давидова, П. Коваль, Н. Лукашевич, Ю. Лисенко, О. Навроцький, К. Павлюк, Ф. Філіпов, А. Шевцов, Л. Шипіцина.
Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Переважна більшість наукових досліджень констатують проблеми стосовно наукової та практичної організації інклюзивної освіти. Така ситуація сприяла пошуку науково-організаційної моделі інклюзивного середовища вищої освіти як механізму системної професійної соціально-психологічної соціалізації.
Постановка завдання. Головне завдання цієї роботи є проведення заходів щодо пошуку науково-обґрунтованої моделі організації інклюзивного середовища вищої освіти як механізму системної професійної соціально-психологічної соціалізації відповідно до теорії людського капіталу.
Виклад основного матеріалу. У статті розглянуто з економічної сторони багатогранний процес професійної інклюзивної соціалізації соціуму з інвалідністю у системі вищої освіти України.
Висновки. Визначено важливість інклюзивної професійної соціалізації суб’єкта соціуму з інвалідністю у створенні людського, інтелектуального капіталу на підґрунті спеціальних загальнодержавних закладів вищої освіти України.

Біографії авторів

Marian Mykolajovych Tripak, Department of Finance, Economics and Economic Cybernetics, Podilsky Special Educational- Rehabilitation Social and Economical College

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor, Lecturer,  Headmaster 

Shevchuk Stanislavivna Shevchuk, National Science Center "Institute of Agrarian Economics", Department of Accounting and Taxation, Special College of Podilsky Special Educational-Rehabilitation Social and Economical College

Postgraduate student, , Lecturer , Head 

Посилання

Chapter: Simon S. Kuznets. (2001). Biographical Memoirs: Volume 79. (pp. 203-230). National Academy of Sciences. Retrieved from https://www.nap.edu/read/10169/chapter/13#226 [in English].

Andreeva G. M. (2010). Sotsialnaya psikhologiya [Social Psychology]. Moscow: Artemovskaya pressa [in Russian].

Buaye R., BrussoE., Kaye A., Favro, O. (2008). K sozdaniyu institutsionalnoy politicheskoy ekonomiki [To the creation of an institutional political economy]. Ekonomicheskaya sotsiologiya − Economic sociology, 9(3), 17-24 [in Russian].

Kompaniets V. V. (2009). Tipizatsiya sotsialno-ekonomicheskikh sistem po eticheskomu kriteriyu. Kontseptsiya dukhovno-nravstvennoy sotsialno-ekonomicheskoy sistemy [Typization of socio-economic systems according to ethical criteria. The concept of spiritual and moral socio-economic system]. Vіsnik ekonomіki transportu і promislovostі UkrDAZT – Bulletin of Transport Economics and Industry UkrDAZT, 28, 262-272 [in Russian].

Levada Yu. A. (1970). Sobranie sochineniy [Collected Works]. Moscow: Nauka [in Russian].

Moskalenko V. V. (2005). Sotsialna psykholohiia [Social psychology]. Kyiv: Tsentr navch. Literatury [in Ukrainian].

Mudryk A. V. (2004). Sotsializatsii liudyny [Human Socialization]. Kyiv: Tsentr navch. Literatury [in Ukrainian].

Mukhina V. (2007). Vikova psykholohiia. Fenomenolohiia rozvytku: navchannia studentiv universytetiv [Age psychology. Phenomenology of development: training of university students]. Kyiv: Tsentr navch. Literatury [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro Derzhavnyi biudzhet Ukrainy na 2019 rik”: vid 13.12.2019, № 265-IX [Law of Ukraine On the State Budget of Ukraine for 2019” from 13.12.2019, № 265-IX]. (n.d.). zakon.rada.gov.ua. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/265-20#n2 [in Ukrainian].

Rozhkov М. I. (1991). Kontseptsiya sotsializatsii rebenka v rabote detskikh organizatsiy [The concept of socialization of the child in the work of children's organizations]. Мoscow: Akademiya [in Russian].

Statystychnyy zbirnyk. Sotsialnyi zakhyst naselennya Ukrayiny [Statistical collection. Social protection of the population of Ukraine]. (2018). Kyiv: Derzhavna sluzhba statystyky Ukrayiny. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2018/zb/07/zb_szn_2017.pdf [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi V. O. (1976). Vybrani tvory [Selected works]. (Vols. 2). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Finansova zvitnist Podilskoho spetsialnoho navchalno-reabilitatsiinoho sotsialno-ekonomichnoho koledzhu ta Kharkivskoho sotsialno-ekonomichnoho koledzhu za 2018 rik [Financial statements of Podolsk Special Educational and Rehabilitation Socio-Economic College and Kharkiv Socio-Economic College for 2018]. (2017). posek.km.ua. Retrieved from http://posek.km.ua /images/stories/doc/statut.pdf [in Ukrainian].

Shymkiv A. (2004). Anhlo-ukrainskyi tlumachnyi slovnyk ekonomichnoi leksyky [English-Ukrainian explanatory dictionary of economic vocabulary]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Kyievo-Mohylianska akademiia» [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-19

Як цитувати

Tripak, M. M., & Shevchuk, S. S. (2021). ПАРАДИГМА ІНКЛЮЗИВНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Науковий вісник Полісся, (1(20), 28–35. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2020-1(20)-28-35

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ