АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА ФІНАНСУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО ДОРОЖНЬОГО ФОНДУ
Ключові слова:
фінансування доріг, витрати на ремонт доріг, дрібний ремонт і поточне обслуговування доріг, дорожній фондАнотація
Актуальність теми дослідження. Належне фінансування дорожньої галузі сприяє покращенню транспортної інфраструктури, зниженню собівартості та витрат товарів і послуг, зростанню прибутку підприємств і економіки в цілому. Постановка проблеми. Світова практика фінансування дорожньої галузі свідчить про ефективність створення окремих джерел фінансування на основі цільових фіскальних платежів, які можуть бути направлені до державного дорожнього фонду. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретичні та методологічні основи формування та використання фінансових ресурсів дорожньої галузі висвітлюються у працях А. В. Базилюк, О. В. Жулин, І. П. Садловської, В. П. Ільчука, Н. А. Боровик, Ю. С. Вдовенка, Ф. П. Гончаренка, В. І. Котелянця, О. Т. Ланового, А. М. Новикової, Є. Д. Прусенка, В. Ф. Скорченка та інших вчених. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Раніше прибуток з акцизного збору на паливо направлявся виключно на фінансування доріг, а тепер він надходить до бюджету, й тому проблема недостатнього фінансування дорожньої галузі залишається. Постановка завдання. Державний дорожній фонд повинен забезпечити стабільне фінансування дорожнього господарства для підвищення комфортності перевезень. Виклад основного матеріалу. Дорожня галузь фінансується з держбюджету країни. Кожного року обсяги виконаних дорожніх робіт скорочуються. Створення дорожнього фонду закладе джерело фінансування автотранспортної інфраструктури. Висновки. Бюджетна програма є значимою для фінансового забезпечення дорожнього господарства. При диверсифікації джерел фінансування залучених ресурсів Державного дорожнього фонду особливу увагу необхідно приділити інтересам приватних інвесторів.Посилання
Shkarlet, S. M., Ilchuk, V. P., Khomenko, I. A. (2014). Derzhavno-pryvatne partnerstvo yak odyn z mekhanizmiv efektyvnoho finansuvannia priorytetnykh proektiv dorozhnoi haluzi [Public-private partnership as one of the mechanisms for effective financing of priority projects of road sector]. Economic space – Economic Space, 89, 93-103 [in Ukrainian].
Sadlovska, I. P. (2014). Upravlinnia derzhavnymy finansovymy resursamy [Management of public financial resources]. Zbirnyk naukovykh prats Derzhavnoho ekonomiko-tekhnolohichnoho universytetu transportu. Seriya: Ekonomika i upravlinnia. – State Economic and Technological University of Transport. Series: Economics and Management, 27, 268-272 [in Ukrainian].
Bazyliuk, A. V., Teslyuk N. P. (2012). Stratehiia realizatsii rozshyrenoho finansuvannia pidpryiemstv avtotransportnoho kompleksu [Strategy of implementation of expanded financing of enterprises of the motor transport complex]. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu – Bulletin of the National Transport University, 26(1), 231-236 [in Ukrainian].
Khomenko, I. O., Babachenko, L. V. (2015). Harmonizatsiino-strukturna model do upravlinnia finansovymy resursamy pidpryiemstv dorozhnoi haluzi na osnovi derzhavno-pryvatnoho partnerstva [Structural model of harmonization in the management of financial resources road sector through public-private]. Molodyi vchenyi – The young scientist, 20, 109-112 [in Ukrainian].
Kontseva, V. V., Bezugly, A. A. (2006) Kontseptualni zasady efektyvnoho finansuvannia dorozhnoi haluzi [Conceptual framework effective financing road sector]. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu – Proceedings of the National Transport University, 13(1), 159–163 [in Ukrainian].
Bezugly, A. O., Pechonchyk, T. I. (2014). Ekonomichnyi mekhanizm rozpodilu finansovykh resursiv na potreby dorozhnoho hospodarstva yak skladova stratehii efektyvnoho upravlinnia avtomobilnymy dorohamy zahalnoho korystuvannia [Economic mechanism of distribution of financial resources for the needs of the road economy as a component of the strategy of efficient management of public roads]. Finansy, investytsii, ekonomika – Finance, investment, economics, 14, 125-130 [in Ukrainian].
Road maintenance [Road economy]. Website of the Ministry of Infrastructure of Ukraine. www.mtu.gov.ua. Retrieved from http://www.mtu.gov.ua/timeline/Dorozhne-gospodarstvo.html [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).