СИНЕРГІЙНИЙ ПІДХІД В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.25140/10.25140/2410-957620173(11)29-33Ключові слова:
маркетинговий потенціал, підприємство, синергія, ентропія, результат, можливості, управлінняАнотація
Актуальність теми дослідження. Головним інструментом розвитку підприємства в сучасних умовах є маркетинговий потенціал, його досконалість. Він визначає можливості і здатності формувати попит споживачів, оперативно реагувати на його зміни. Постановка проблеми. Активна позиція на ринку, задоволення очікувань споживачів, як характеристики маркетингового потенціалу, є ключовим фактором конкурентних переваг і підприємницького успіху. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідження проблематики синергійних ефектів має місце у працях: Ансофа І., Євстигнєєва В., Мамедова М., Молчанова В., Прангішвілі І., Пригожина І., Хакена Г. та ін. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Відсутнє узагальнююче визначення «синергійного ефекту» з економічної точки зору. Існує необхідність дослідження з метою розвитку управління маркетинговим потенціалом та підвищення конкурентоспроможності підприємств. Постановка завдання. Стаття присвячена обґрунтуванню засад застосування синергійного підходу в практиці управління маркетинговим потенціалом підприємства. Виклад основного матеріалу. Авторами обґрунтовано, що формування синергійного ефекту взаємодії елементів маркетингового потенціалу в умовах динамізму середовища і міжнародної інтеграції, необхідно визначати як стратегічний аспект управління підприємством, інструмент конкурентної боротьби і акцентувати увагу на його обґрунтуванні у стратегічному і тактичному плануванні. Доведено, що для виявлення синергійного ефекту взаємодії елементів маркетингового потенціалу доцільно здійснити їх класифікацію за функціональною ознакою, та позиціонування самого маркетингового потенціалу в структурі сукупного потенціалу підприємства. Констатовано, що успішність діяльності підприємства, його позиції на ринку і можливість розвитку у майбутньому, обумовлюється правильністю формування і силою взаємозв’язку елементів маркетингового і сукупного потенціалу. Висновки. Врахування синергійного ефекту взаємодії елементів маркетингового потенціалу підприємства забезпечує удосконалення механізмів управління та формує перспективи розвитком.Посилання
Haken, H. (2005). Informatsiia i samoorganizatsiia Makroskopicheskii podkhod k slozhnym sistemam [Information and Self-Organization: A Macroscopic Approach to Complex Systems] (2nd ed.). Moscow: KomKniga [in Russian].
Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moscow: Economika [in Russian].
Gonchar, O. I. (2016). Anagement potential of the company with regard flock business life. Scientific Bulletin of Polissia, 7, 190-196 [in English].
##submission.downloads##
Як цитувати
Gonchar, O. I., & Polishchuk, I. I. (2018). СИНЕРГІЙНИЙ ПІДХІД В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА. Науковий вісник Полісся, 2(3(11), 29–33. https://doi.org/10.25140/10.25140/2410-957620173(11)29-33
Номер
Розділ
УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Науковий вісник Полісся Чернігівського національного технологічного університету

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).