Соціальні аспекти економічної поведінки учасників ринкових відносин
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2024-2(29)-9-22Ключові слова:
: соціальні інститути, економічна поведінка, учасники ринкових відносин, групова по-ведінка, кризові ситуації, пандеміяАнотація
У статті досліджено соціальні аспекти економічної поведінки учасників ринкових відносин, які є визначальним фактором забезпечення ефективності реалізації економічних процесів країни. Проаналізовано роль соціальних інститутів (держава, сім’я, релігія, освіта, медіа) у формуванні економічних рішень індивідів та груп. Визначено, що ефективність соціальних інститутів є важливим фактором економічного розвитку країни, а їх дисфункція може призводити до нестабільності. Окреслено вплив соціальних норм, цінностей і культурних особливостей на ухвалення економічних рішень. Особливу увагу приділено груповій поведінці, яка включає ефекти натовпу, групової поляризації та когнітивних упереджень. Розкрито специфіку економічної поведінки учасників ринкових відносин в Україні в кризових ситуаціях (на прикладі пандемії COVID-19), що спонукало до змін у споживчих пріоритетах, переходу бізнесу на онлайн-моделі підприємництва та активізації державної підтримки. Запропоновано рекомендації для підвищення ефективності ринкових відносин через інтеграцію соціальних і економічних підходів, зокрема для подолання кризових явищ та забезпечення стійкого розвитку економіки України.
Посилання
Келембет І. С. Особливості ісламської фінансової системи [Електронний ресурс] / І. С. Келембет, Ю. О. Ольвінська // Статистика – інструмент соціально-економічних досліджень : матер. конф. – Одеса, ОНЕУ, 2014. – С. 114–119. – Ре-жим доступу: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/3520/ 1/%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%96%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%20%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B8.pdf
Ефект натовпу. Український психологічний ХАБ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.psykholoh.com/post/%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0% BA%D1%82-%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BF%D1%83-%D1%86%D0%B5.
Eurostat [Electronic resource]. – Accessed mode: https://ec.europa.eu/eurostat.
Інформаційний портал Мінфін [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://minfin.com.ua.
Як отримати кредит у Європі: умови, документи та рекомендації [Електронний ресурс]. – 2024. – Режим доступу: https://finance.ua/ua/credits/yak-otrymaty-kredyt-u-yevropi-umovy-dokumenty-ta-rekomendatsii.
Національний банк України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bank.gov.ua.
Світова індустрія реклами вперше перевищить $1 трлн доходів цьогоріч. УНН [Електронний ресурс]. – 2024. – Режим доступу: https://unn.ua/news/svitova-industriia-reklamy-vpershe-perevyshchyt-dollar1-trln-dokhodiv-tsohorich-ft.
Ринок реклами в Україні 2024: на які інструменти компанії витратили найбільше грошей? [Електронний ресурс] / UAMASTER digital agency. – 2024. – Режим доступу: https://blog.uamaster.com/rynok-reklamy-v-ukrayini-2024-na-yaki-instrumenty-kompaniyi-vytratyly-najbilshe-groshej.
Колупаєва І. В. Стан і напрями розвитку електронної комерції в Україні [Електронний ресурс] / І. В. Колупаєва, С. Безсонов // Проблеми економіки. – 2023. – № 2(56). – Режим доступу: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2023-2_0-pages-74_80.pdf.
107 млрд грн витратили українці на покупки в інтернеті. Яким був ecommerce у 2020 році [Електронний ресурс] / EVO business. – 2020. – Режим доступу: https://evo.business/107-mlrd-grn-vitratili-ukra%D1%97nci-na-pokupki-v-interneti-yakim-buv-ecommerce-u-2020-roci.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).