Соціальна відповідальність бізнесу в управлінні брендом роботодавця
DOI:
https://doi.org/10.25140/2410-9576-2024-2(29)-189-199Ключові слова:
бренд роботодавця; корпоративна соціальна відповідальність; корпоративні цінності; лояльність працівників; ринок праці; персонал; людський капіталАнотація
У статті розкрито сутність понять «бренд роботодавця» та «корпоративна соціальна відповідальність» у контексті зростаючої потреби у формуванні позитивного іміджу компанії на ринку праці. Дослідження актуалізує питання необхідності координованого планування та реалізації програм корпоративної соціальної відповідальності бізнесу з акцентуванням уваги на можливості таких програм впливати на формування бренду роботодавця. У статті охарактеризовано зміст корпоративної соціальної відповідальності компанії з урахуванням спроможності її екстраполяції у сферу діяльності підприємства як активного учасника ринку праці. Дослідження розкриває основні аспекти впливу корпоративної соціальної відповідальності на бренд роботодавця, що стосуються можливостей компанії впливати на рівень лояльності наявних та потенційних працівників, а також важливості комунікації підприємства у процесі просування свого бренду як на продуктових ринках, так і на ринку праці. Акцентовано увагу на значенні корпоративних цінностей, стратегії розвитку підприємства в процесі його взаємодії з найманими працівниками та кандидатами на зайняття вакантних посад. Наведено переваги, що може отримувати компанія-роботодавець в результаті використання інструментів корпоративної соціальної відповідальності. Також у статті зазначено основні аспекти впливу корпоративної соціальної відповідальності на бренд роботодавця з урахуванням можливостей побудови стійких взаємовідносин між компанією і працівниками та формування і реалізації комунікаційної політики щодо підвищення рівня впізнаваності підприємства. Крім цього, у статті акцентовано увагу на основних видах і рівнях лояльності працівників до компанії-роботодавця та їх значенні при визначенні впливу корпоративної соціальної відповідальності бізнесу на розвиток бренду роботодавця. Також систематизовано інформацію щодо особливостей реалізації принципів корпоративної соціальної відповідальності в практиці діяльності компаній на ринку праці. Наведено міркування щодо можливих напрямків реалізації принципів корпоративної соціальної відповідальності в управлінні брендом роботодавця.
Посилання
Barrow Simon. The employer brand / Barrow Simon, Ambler Tim // The Journal of Brand Management. – 1996. – Vol. 4, No. 3. – Рp. 185-206.
Мокіна С. М. Концепція бренду роботодавця: сутність, функції, класифікація, інструменти формування / С. М. Мокіна // Вісник Хмельницького націона-льного університету. Економічні науки. – 2014. - № 6. – Т.1. – С. 189-196.
Цимбалюк С. О. Управління брендом роботодавця [Електронний ресурс] : навч. посіб. / С. О. Цимбалюк ; М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». – Електрон. текстові дані. – Київ : КНЕУ, 2016. – 258, [6] с. – Режим доступу: https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/35633.
Милько І. Теоретичні аспекти соціально-етичного маркетингу / І. Милько, І. Федорчук // Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. – 2024. – Том 1, № 37. – С. 153-161. DOI: https://doi.org/10.29038/ 2786-4618-2024-01-153-161.
Stobierski T. What is corporate social responsibility? 4 types [Electronic re-source] / T. Stobierski // Business Insights. Harvard Business School Online. – Ac-cessed mode: https://online.hbs.edu/blog/post/types-of-corporate-social-responsibility.
Никоненко А. В. Методичні підходи до визначення сутності лояльності персоналу та її оцінки / А. В. Никоненко // Міжнародний науковий журнал «Інтер-наука». Серія: «Економічні науки». – 2020. – № 5. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2020-5-5969.
Горова К. О. Визначення принципів корпоративної соціальної відповідальності [Електронний ресурс] / К. О. Горова, День Цівень // Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Підприємництво та бізнес-адміністрування: сучасні тренди», 01-28 лютого 2021 року, м. Харків. – Режим доступу: https://ojs.kname.edu.ua/index.php/ area/article/view/2654.
Павликівська О. Соціальна звітність як елемент бізнес-стратегії суб’єктів ринку / О. Павликівська, У. Плекан // Галицький економічний вісник. – 2021. – № 1(68). – С. 62-69. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.062.
2024 Global Human Capital Trends [Electronic resource] // Deloitte Insights. – Accessed mode: https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/articles/glob176836_ global-human-capital-trends-2024/DI_Global-Human-Capital-Trends-2024.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).