Соціальна відповідальність бізнесу в управлінні брендом роботодавця

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2410-9576-2024-2(29)-189-199

Ключові слова:

бренд роботодавця; корпоративна соціальна відповідальність; корпоративні цінності; лояльність працівників; ринок праці; персонал; людський капітал

Анотація

У статті розкрито сутність понять «бренд роботодавця» та «корпоративна соціальна відповідальність» у контексті зростаючої потреби у формуванні позитивного іміджу компанії на ринку праці. Дослідження актуалізує питання необхідності координованого планування та реалізації програм корпоративної соціальної відповідальності бізнесу з акцентуванням уваги на можливості таких програм впливати на формування бренду роботодавця. У статті охарактеризовано зміст корпоративної соціальної відповідальності компанії з урахуванням спроможності її екстраполяції у сферу діяльності підприємства як активного учасника ринку праці. Дослідження розкриває основні аспекти впливу корпоративної соціальної відповідальності на бренд роботодавця, що стосуються можливостей компанії впливати на рівень лояльності наявних та потенційних працівників, а також важливості комунікації підприємства у процесі просування свого бренду як на продуктових ринках, так і на ринку праці. Акцентовано увагу на значенні корпоративних цінностей, стратегії розвитку підприємства в процесі його взаємодії з найманими працівниками та кандидатами на зайняття вакантних посад. Наведено переваги, що може отримувати компанія-роботодавець в результаті використання інструментів корпоративної соціальної відповідальності. Також у статті зазначено основні аспекти впливу корпоративної соціальної відповідальності на бренд роботодавця з урахуванням можливостей побудови стійких взаємовідносин між компанією і працівниками та формування і реалізації комунікаційної політики щодо підвищення рівня впізнаваності підприємства. Крім цього, у статті акцентовано увагу на основних видах і рівнях лояльності працівників до компанії-роботодавця та їх значенні при визначенні впливу корпоративної соціальної відповідальності бізнесу на розвиток бренду роботодавця. Також систематизовано інформацію щодо особливостей реалізації принципів корпоративної соціальної відповідальності в практиці діяльності компаній на ринку праці. Наведено міркування щодо можливих напрямків реалізації принципів корпоративної соціальної відповідальності в управлінні брендом роботодавця. 

 

Біографія автора

Наталя Данилюк, Національний університет «Острозька академія»

доктор філософії (спеціальність 051 Економіка), старший викладач кафедри економічної теорії, менеджменту і маркетингу

Посилання

Barrow Simon. The employer brand / Barrow Simon, Ambler Tim // The Journal of Brand Management. – 1996. – Vol. 4, No. 3. – Рp. 185-206.

Мокіна С. М. Концепція бренду роботодавця: сутність, функції, класифікація, інструменти формування / С. М. Мокіна // Вісник Хмельницького націона-льного університету. Економічні науки. – 2014. - № 6. – Т.1. – С. 189-196.

Цимбалюк С. О. Управління брендом роботодавця [Електронний ресурс] : навч. посіб. / С. О. Цимбалюк ; М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». – Електрон. текстові дані. – Київ : КНЕУ, 2016. – 258, [6] с. – Режим доступу: https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/35633.

Милько І. Теоретичні аспекти соціально-етичного маркетингу / І. Милько, І. Федорчук // Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. – 2024. – Том 1, № 37. – С. 153-161. DOI: https://doi.org/10.29038/ 2786-4618-2024-01-153-161.

Stobierski T. What is corporate social responsibility? 4 types [Electronic re-source] / T. Stobierski // Business Insights. Harvard Business School Online. – Ac-cessed mode: https://online.hbs.edu/blog/post/types-of-corporate-social-responsibility.

Никоненко А. В. Методичні підходи до визначення сутності лояльності персоналу та її оцінки / А. В. Никоненко // Міжнародний науковий журнал «Інтер-наука». Серія: «Економічні науки». – 2020. – № 5. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2020-5-5969.

Горова К. О. Визначення принципів корпоративної соціальної відповідальності [Електронний ресурс] / К. О. Горова, День Цівень // Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Підприємництво та бізнес-адміністрування: сучасні тренди», 01-28 лютого 2021 року, м. Харків. – Режим доступу: https://ojs.kname.edu.ua/index.php/ area/article/view/2654.

Павликівська О. Соціальна звітність як елемент бізнес-стратегії суб’єктів ринку / О. Павликівська, У. Плекан // Галицький економічний вісник. – 2021. – № 1(68). – С. 62-69. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.062.

2024 Global Human Capital Trends [Electronic resource] // Deloitte Insights. – Accessed mode: https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/articles/glob176836_ global-human-capital-trends-2024/DI_Global-Human-Capital-Trends-2024.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-05

Як цитувати

Данилюк, Н. (2025). Соціальна відповідальність бізнесу в управлінні брендом роботодавця. Науковий вісник Полісся, (2 (29), 189–199. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2024-2(29)-189-199

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ