СУЧАСНІ НАПРЯМИ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТНК

Автор(и)

  • Олена Олександрівна Євдоченко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2021-4116
  • Надія Володимирівна Чала Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9679-7047

Ключові слова:

екологічний маркетинг, екологізація маркетингової діяльності, транснаціональні корпорації

Анотація

У статті визначено основні напрями екологізації маркетингової діяльності транснаціональних корпорацій, узагальнено інструментарій та технології екологічного мар кетингу, які застосовуються при розробці товару, його виробництві, пакуванні, процесі постачання, утилізації, проілюстровано практичне застосування екологічних принципів транснаціональними корпораціями.

Біографії авторів

Олена Олександрівна Євдоченко, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної торгівлі

Надія Володимирівна Чала, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

магістр з міжнародної економіки

Посилання

Садченко О. В. Концепції екологічного маркетингу / О. В. Садченко // Економічний вісник національного гірничого університету. – № 3. – 2009. – С.71-79.

Зеленый бизнес. Альтернативная энергетика, инновации, эко-дизайн, экомобили [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://greenbiz.ru.

Adams A.-T. Global consumers are willing to put money where their heart is when it comes to goods and services from companies committed to social responsibility [Електронний ресурс] / Anne-Taylor Adams // Nielsen, 2014 – Режим доступу :

http://www.nielsen.com/ca/en/press-room/2014/global-consumers-are-willing-to-put-their-money-where-their-heart-is.html.

DW: Український ринок в очікуванні "еко-шопперів" [Електронний ресурс] / Журнал Кореспондент, 29 квітня 2013.

– Режим доступу : http://ua.korrespondent.net/dw/1554294-dw-ukrayinskij-rinok-v-ochikuvanni-eko-shopperiv.

Tague А. How eco-friendly products save the world and you’re your bottom line [Електронний ресурс] / Angela Tague

// National hardware show “Industry edge”. – Special Reports, 2014. – Режим доступу :http://industryedge.nationalhardwareshow.com/2014/03/eco-friendly-products-hardware-industry

Ottman О. The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding/ Jacquelyn Ottman // BK business book. – Berrett-Koehler Publishers, 2011. – 256 p.

Смирнова Е. В. Экологический маркетинг / Е. В. Смирнова // Практический маркетинг. – 2010. – №4 (158). – С. 9-14.

Companies with green products [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.chinadaily.com.cn/bizchina/greenchina/images/attachement/jpg/site1/20110412/0013729e3c900f0e51db31.jpg.

Количество выданных сертификатов по ISO 14001 в мире [Електронний ресурс] / Интерсертифика-ТЮФ совместно с ТЮФ Тюринген. – Режим доступу : http://www.qcert.ru/rus/docs/certification--management-systems/cert-count/certworld-14001.

Hanas J. A World Gone Green [Електронний ресурс] / Jim Hanas // Advertising age, 2007 – Режим доступу :http://adage.com/article/special-report-ecomarketing/a-world-green/117113.

Greenwashing report [Електронний ресурс] : отчет / Underwriters Laboratories global network, 2010. – Режим доступу :http://sinsofgreenwashing.com/findings/greenwashing-report-2010.

Кривозерцев С. Greenwashing или псевдомаркировки [Електронний ресурс] / Сергей Кривозерцев // Национальное бюро экологических стандартов и рейтингов России и СНГ. – Режим доступу : http://nbesr.ru/greenwashing.html.

Greenwashing – зеленый камуфляж или отмывание бренда [Електронний ресурс] / Информационный ресурс EcologyMD, 2014-01-27. – Режим доступу : http://www.ecology.md/section.php?section=news&id=11413#.VTIkPfA7wxK.

“Greenwashing” как рекламный ход [Електронний ресурс] / Euronews, 2014 — Режим доступу :

http://ru.euronews.com/2014/12/05/greenwashing-misleading-green-advertising.

Терехов Є.М. Вплив транснаціональних корпорацій на розвиток національних економічних систем /

Є. М. Терехов, О. В. Прокопенко // Вісник СумДУ. – 2010. – №1. – С.103-113.

Christopher Z. Coca-Cola Company (KO) Responds To ‘Greenwashing’ Charge: Criticism Of PlantBottle Is ‘Half-Empty’ [Електронний ресурс] / Zara Christopher // International business times, September 06, 2013. – Режим доступу : http://www.ibtimes.com/coca-cola-company-ko-responds-greenwashing-charge-criticism-plantbottle-half-empty-1403284.

Nassaue S. Does Organic Food Taste as Virtuous If It Goes Mass Market? [Електронний ресурс] / Sarah Nassaue // Wall Street Journal, March 18, 2015. – Режим доступу : http://www.wsj.com/articles/does-organic-food-taste-as-virtuous-if-itgoes-mass-market-1426618298.

Esterl M. PepsiCo Expands Distribution of Stevia-Sweetened Cola [Електронний ресурс] / Mike Esterl // The Wall Street Journal, January 26, 2015 — Режим доступу : http://www.wsj.com/articles/pepsico-expands-distribution-of-steviasweetened-

cola-1422308756.

Какой должна быть экологичная упаковка [Електронний ресурс] / Экосалинон, 2012. – Режим доступу:

http://ecosalinon.com/ecopr/kakoj-dolzhna-byt-ekologichnaya-upakovka.html.

Mondelez International Named to Dow Jones Sustainability Index for Tenth Consecutive Year [Електронний ресурс] /

Marketwatch, 2014. — Режим доступу : http://www.marketwatch.com/story/mondelez-international-named-to-dow-jonessustainability-

index-for-tenth-consecutive-year-2014-09-17.

Environmental Footprint [Електронний ресурс] / Mondelez International, 2015. – Режим доступу : http://www.mondelezinternational.com/well-being/sustainable-resources-and-agriculture/environmental-footprint.

Звіт про соціальну відповідальність «Монделіс Україна» [Електронний ресурс] / Mondelez International, 2014. – Режим доступу : http://ua.mondelezinternational.com/~/media/MondelezCorporate/ua/uploads/Docfiles/2014/3/Mondelez_Ukraine_Impact_Report_July_2014 pdf.

Всеукраїнська громадська організація «Жива планета» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.zhivaplaneta.org.ua.

##submission.downloads##

Як цитувати

Євдоченко, О. О., & Чала, Н. В. (2016). СУЧАСНІ НАПРЯМИ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТНК. Науковий вісник Полісся, (3(3), 159–164. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/60592

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ